MARSVINSUNGAR FÖDDA!!!

Igår när jag la in bilder på Esmeralda och sa att hon skulle föda när som helst så gjorde hon det oxå:)
Vid 17.30 tiden var jag ute med hundarna och mötte grannungarna. Dom ville gärna se Kajsas marsvinskull som är ca en vecka gamla så vi gick till alla marsvinen och dom fick hålla i dom. Sen skulle jag visa Esmeralda och jag sa till dom att hon ska föda snart och när jag tog in handen i boet kände jag en liten marsvinsunge!!!
Sen lyfte jag på boet och där fanns 5 släthåriga marsvinsungar!!!!




CEDRIC:

COSMOS:

CASPIAN:


CIRIUS:

CASSANDRA:



Det blev 4 hanar och en hona. Cassandra fick en så häftig teckning så henne sparar jag själv. De 4 hanarna är till salu.
Jag trodde först inte att Esmeralda skulle klara av att föda eller att hon skulle få dödfödda ungar eftersom hon är ca 1 1/2 år gammal och alla säger att man ska vara försiktig att låta honor över ett år föda ungar men Esmeralda skötte allting jättefint och alla ungarna är pigga och friska:)
Det blev en superfin kull och jag är så stolt över Esmeralda som är så duktig med ungarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0