8 januari 2009

Första skoldagen!
Vi åkte 11.25 för Dessi skulle vaccineras idag ju:)
Det gick väldigt fort och Dessi kände ingenting. Sen åkte vi till skolan. Blev en liten krock där eftersom vi skulle ha genomgång på två olika kurser med två olika lärare bara det att jag ska gå på båda kurserna. Men jag gick på Rehabilitering och Habilitering och fick sen hoppa in i genomgången av Social omsorg sen. Jag ska även läsa kursen Sjukvård och eventuellt Lindrande vård.
Det blir troligen praktik vecka 11 men får snart veta säkert och vart jag ska praktisera.
När vi kom hem var jag så hungrig. Hade inte ätit någon lunch. Jag åt mat och gick sen ut med Dessi en timme. Var varmt ute:) Hon ligger i sängen ihopkurad och väntar på mej nu..hmm ska bara skriva klart först:)
Nu  på kvällen typ 23 så skulle mamma ut med Danne sista svängen då hon fort kom in igen. Det var en stor hanhund på bron lös. Det var en sån ras som dom använder till slädhundar. Jag kopplade upp honom för mamma har sett han förut i skogen och han var så glad så han kom gärna till mej men shit vad stark han var. Jag flög fram! Jag gick mot klacken och hann inte långt förrän en bil kom. Det var ju ägaren förstås. Hon var på väg hem för att hämta mobiltelefonen och ringa men det var ju tur jag kom då:) Han brukade tydligen springa bort ibland. Men klart han gör det när hon bara släpper sin hund och sen kör hon med bilen och han får springa efter. Inte alltid så kul för honom kanske:)
Men det var tur att inte Danne hann komma lös. Det första hon gjorde när hon såg hunden var att skälla ut honom:( suck han förstod ju inte alls varför han blev utskälld. Han var ju jätteglad o se matte igen och det kändes väl evigheter sen han sprang iväg så hur skulle han komma ihåg det?
Jaja han brydde sej ändå inte.

Här kommer bild på mej idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0