7 januari 2009

I måndags var jag bara hemma och var sjuk. Igår var det trettondedag jul och säsongstart för TOP MODEL!!!!
Det var såå bra. Jättebra modeller som är med i år.
Sen kollade jag på Drömkåken. Den är så himla kul tycker jag:)

Idag har jag mått en aning bättre. Men har fortfarande huvudvärk och hosta men är inte lika snorig.
Jag och mamma har varit ute med hundarna men dom ville inte gå långt. Det tog inte lång stund innan dom hoppade på tre ben och frös men vi fortsatte gå ändå:) Men de blev ju inte någon jättelång promenad idag. Men igår var det ju härligt för då var det varmt ute:)

Ikväll är det Top model också som jag ska se. Imorgon börjar jag i skolan!
Vi börjar klockan 13.00 men ska vara hos veterinären 11.45 och vaccinera Dessi. Var två år sen sist:)

Måste skriva om det som hände i måndags. En bra och dålig sak.
Det bra var att syrran Kajsas marsvin fick 4 marsvinsungar. En död och 3 levande. Alla svartvita. Lägger in en bild om jag får någon av henne någon gång.  Så det var ju jättekul!

Det dåliga var att en huvudsäkring hade gått här hemma och elementen funkade inte och det var iskallt när jag vaknade. Jag tänkte inte mer på det utan tände en brasa och kollade på TV. Sen när jag satt vid datorn tyckte jag det var så jättekallt och jag skulle ge marsvinen mat. Då såg jag lilla Electra ligga på burgolvet alldeles stilla. När jag plockade upp henne var hon iskall och huvudet bara hängde och hon var alldeles lealös. Jag trodde hon inte skulle överleva men ville försöka få igång henne. Jag satte mig vid kaminen och hade öppen lucka så det blev varmare. Sen masserade jag henne och andades varmt på henne. Det var hemskt att se henne så och jag kunde inte föreställa mig att vara utan henne.
Jag satt där tills jag blev så het i ansiktet av värmen att jag måsta gå därifrån. Hon fick ligga i "hängmattan" som jag sytt i fleece åt henne och låg direkt med sin kropp mot min hals. Så låg vi hela dagen och hela kvällen. När hon började bli lite varmare så gav jag henne mat som hon piggt åt. Hon åt mycket och hela tiden. Vart jag än gick så hängde hon med. Jag hade henne i en påse runt halsen typ. När jag väl vågade ta fram henne så verkade hon pigg och alert men samtidigt väldigt trött. Jag blev så överlycklig att hon klarat sig och vet inte vad jag hade tagit mej till om hon hade frusit ihjäl.
Mamma fixade huvudsäkringen så jag brassade på med värme och städade nytt i buren och satte in hängmattan innan jag gick och lade mej. När jag vaknade dagen efter skyndade jag mig till buren bara för att försäkra mej att hon fanns kvar. Snacka om att jag var nervös över den lilla krabaten den dagen. PUH! Men nu mår hon i alla fall bra som tur är.
Electra den 5 januari 2009 Min lilla kämpe:)

Kommentarer
Postat av: Jessica

hej! vilken liten urgullig tjej du skaffat! tur att du skrivit att dessi skulle vaccineras, det betyder att trey ska ha sin spruta också..! :) haha



hade fint! kram

Postat av: Kajsa

Hej, jag har kamera nu, så fotar när jag kommer hem. Dom är jättesmåa:O

Du kommer bli chockad!

Oj vad hemskt med electra :(

Logga in på msn ikväll pöss

2009-01-09 @ 10:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0