27 januari 2009

Mammas syrra kom och hämtade marsvinsungarna på en gång i söndags, hon bor utanför Järvsö. Så jag hann inte knäppa nå kort på dom. Stina och Hilda åkte i söndags och vi fick ut och skotta bort all snö från gården. Innan vi skottade så hade jag tappat telefonen. Det gör jag ofta här hemma och lägger den lite varstans men jag hittar den alltid men inte den här gången. Vad jag kommer ihåg var att jag laddade den på morgonen sen tog jag ut den ur laddaren när den laddat klart och sen la jag den i hallen men nu är den helt borta. Har ringt till den flera gånger och letat i alla rum, vänt upp och ner på alla madrasser och soffkuddar, tittat under sängarna och kollat ute på gården. Spårlöst borta!!! Nu är det bara telefonsvarare på den så nu är det ingen mening längre. Blev rätt så förbannad på mig själv då jag bara har haft telefonen sen augusti och den kostade ju 2500 cirka. Så nu har jag beställt en ny då..suck. Köpte en billig på katshing en samsung B300 en blåfärgad viktelefon.


Och sen har jag beställt mina glasögon och summan är inklusive synundersökning, glas och bågar 5800 kronor.
Mina som jag har nu kostade 3500 ca. Så nu är det bara utgifter. Suck...Men glasen är specialslipade eftersom jag är så jäkla närsynt så måste dom försöka slipas extra tunt och det görs dom via antingen Tyskland eller Thailand. Så jag förstår priset. Bågarna gick på 1195 kronor. Ett par svarta blev det:)
Lägger in bilder på mig sen. Kommer få dom om en vecka cirka.
Idag har jag vart på skolan hela dagen. Kollade på en film om frontallobsdemens och en film om AD/HD Damp.
Electra har fått en böld under hakan som har börjat såra och vara, ringde uppfödaren och hon sa att det är bara att trycka ut varet. Har försökt men det är svårt på en liten marsvinsunge men jag tar lite åt gången. Elvira har inte fått sina marsvinsungar än men dom kommer födas vilken dag som helst. Spännande. Kajsas teddymarsvin Kate fick 5 ungar 4 dödfödda tyvärr och en som överlevde igår. De flesta ungarna var vita så det skulle nog bli himalayamarsvin av dom så det var synd att dom dog men jag hoppas det går bättre för mitt marsvin:)
Ikväll är det Top Model. JIPPI!

Kommentarer
Postat av: staina

fast jag var med dej i helgas så blev jag inget magsjuk,endast rännskita men går i skolan ändå ju.



haha,,jag har immunförsvar !

2009-01-28 @ 23:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0