SNÖAR SÅÅ MYCKET!!!!

Idag åkte mamma till Ljusdal 8 imorse och Kajsa och jag skulle till Bollnäs för att köpa en transportbur till marsvinen till utställningen.
När jag vaknade vräkte snön ner och det bara fortsatte. Vet inte hur mamma tog sig ut från gården men när jag skulle ut med den andra bilen så körde jag fast utanför gården. Kajsa och jag fick sanda vid däcken och till slut gick det men vi missade bussen. Jag tänkte då inte ta bilen till Bollnäs. För det första är den oförsäkrad och för det andra så var det sånt snöoväder.
Jag parkerade på station och där fick vi vänta en timme tills nästa tåg gick. Vi tog en fika på Järvsö Café. När vi kom hem så snöade det lika mycket och det var bara tur att jag kom upp för Kåsjöbacken. Sen äntligen höll dom på att ploga vägen och då var klockan över 17.00. Jag tycker dom borde plogat tidigare..hm.
Men iaf imorgon ska vi till Ljusdal och redovisa klockan 10. Hoppas vi kommer härifrån:)
Så man inte blir helt insnöad haha.
Ska knäppa lite bilder imorn.
I måndags köpte ju mamma en begagnad bil eftersom våran bil gick inte igenom besiktningen och vi tycker de e onödigt o kosta på den. Den här bilen är en likadan fast annan färg bara. Kostade 8.000 och han körde bilen från Hudik till Ljusdal så det var ju skönt:)
Nu är jag klar med kurserna Social omsorg och Rehabilitering och Habilitering så nu har jag bara två kurser kvar och den ena har vi inte ens börjat med.
I helgen har jag så mycket att göra i skolan. Suck..Mamma jobbar också och Kajsa åker i helgen till Gävle.
Så då får man väl vara hundvakt oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0