20 februari

Nu var det riktigt längesen jag skrev. Men jag har lagt in bilder här nedan på Lovas dop som var på Alla hjärtans dag!
Jag klev upp halv sju på lördagen. Åkte bussen 8.25 till Ljusdal och bytte där till 9.15 bussen och var framme i Hudik 10.15. Där mötte jag Louise på stan och vi åkte till hennes och pojkvännens lägenhet. Vi käkade lite varm korv innan vi åkte. När vi kom till Ockelbo kyrka var vi först där. Vi visste inte om vi kommit rätt men sen när klockan närmade sej 13.00 så var alla på plats:)
Dopet var jättefint och Lova hade en helt underbar dopklänning som hennes mamma hade sytt tror jag. Den var väldigt söt iaf. Lova var så lugn under hela dopet och även under dopfikat sen. Jag, Sandra och Madde gav en jättefin dopminnesvas. Jättegott fika med hembakat kaffebröd och många stora prinsesstårtor. Jag skulle ju ha knäppt lite kort på de fina tårtorna men jag tänkte inte på det då.
Efter dopet åkte vi till Emelie och festade:) Sandra fyllde ju 22 år den dagen så GRATTIS TILL DIG GUMMAN!
Hon hade tänkt åka på krogen den kvällen men jag tyckte det var bra att hon stannade:) Då blev ju jag jätteglad:)


Det var jättekul att få träffa dig:) och jag håller med att vi ses alltför sällan. Vi borde träffas oftare:)
Festen pågick till tidig morgon..haha och jag och Sandra var nog de som gick och la oss sist. Dagen efter åkte jag hem och var hemma 15.45.

I måndags hade jag intro på kursen Sjukvård. En tung och jobbig kurs. Jag hälsade på pappa oxå.
I tisdags städade jag hela huset. Anmälde marsvinen till utställningen i Valbo den 7 mars. Första marsvinsutställningen för både mig och marsvinen. Vi får se hur det går. Blev bara så irriterad på marsvinsföreningen då inte jag fått regbeviset på mitt skinnymarsvin än fast uppfödaren skickat in papprerna innan jul så utan regbevis så får man inte ställa ut i rasklass så jag får ställa ut mitt renrasiga skinny i petclass(blandrasklass). Och hur kul är det då???:( Man vill ju ställa ut henne mot andra skinny ungar. GAH
Men så e de. Typiskt att det ska hända mig då. Men mitt teddy ska ställas i Rasklass iaf så det blir ju kul. Måste försöka fixa nå utställningsbord tills dess. suck....
I onsdags var vi på föreläsning i aulan av Per Johansson som står bakom "Elvis" teatern. Det var en superbra föreläsning där man både skrattade och fick tårar i ögonen. Det han gör för dessa personer är så underbart fint.
Igår åkte vi till Ljusdal. Hälsade på pappa och hade redovisning i sjukvårdskursen. Skjutsade mamma till busstationen. Hon ska till Leif i helgen.
Idag var jag på studiebesök hos ambulansen i Ljusdal. Det var ju kul. Fick se hur de såg ut i ambulansen och fick info om allt som fanns i den. Vi var där 9-11.20. Vaknade 6 imorse av att Leifs exfru ringde hur många ringsignaler som helst på hemtelefonen. Orkade inte svara då jag skulle upp klockan 7 igen. Kan man aldrig få vara i fred nån gång för den tönten?? Börjar bli jävligt uttjatat. Och när man svarar så bara lägger hon på. Moget va??Det är som hon går på dagis för fan.
Ikväll är det Let´s Dance. Läste att Carl- Jan varit dålig med både vinterkräksjukan och dålig hälsena. Hoppas han inte åker. Måste ringa på honom ikväll då.
Nu har man nyss duschat och tänkte ut med hundarna en sväng nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0