Vinter!

Vaknade imorse kl 3.30. Dessi gnällde vid min säng o jag lyfte på täcket men hon ville inte sova där. Då gick hon till hallen och gnällde och då vet hon att jag kliver upp. Ja, de va bara klä på sig och gå ut med henne. Fast jag tog ut henne sent igår kväll så var hon ändå nödig. Va e de man säger? Nöden har ingen lag. haha. Stämmer verkligen:)Dessi är säker på sin sak när det gäller sånt. Hon säger aldrig till om de inte är riktigt akut:)Och hon vet vad hon ska göra för o väcka mig. Jag hann ju typ sova 2,5 timmar innan Dessi skulle ut  så jag var supertrött när jag kom in igen men då fick jag svårt att sova för de va alldeles för varmt i rummet. Jag gillar när det är svalt och skönt i sovrummet särskilt eftersom jag har sängen alldeles vid elementet.
På förmiddagen idag tog jag en långprommis med Dessi i det härliga vackra, vintervita vädret. Det var väldigt mkt snö ute och det har snöat idag oxå:) Det är såå härligt med vintern! Har verkligen längtat efter den:)
Vi gick längs en småväg nära skogen och Stina ringde. Jag berättade vart jag var och sa att jag saknade sparkturerna ute med Dessi och sa att jag så gäärna ville ha en spark och precis när jag la på luren så hittade jag en gammal spark. Den var en liten bit in i skogen och träet var mögligt och medarna var rostiga och sitsen på sparken var borta men jag provade att åka på den och det gick jättebra:)Så Dessi och jag åkte spark hela vägen hem:) Vi var ute i 2 timmar och det blev ca 9 km. När jag åker spark kan jag åka nästan hur långt som helst för jag tycker det är så roligt och härligt:)
Jag tog även lite bilder när vi var i skogen och när vi åkte förbi ridskolan:

Jag spelade oxå in en liten film på Dessi:



Nu på kvällssidan kollade jag på Bonde söker fru och det var ju så härligt att se Thilde och Stefans kärlek till varandra. Dom ser verkligen tokkära ut:) Jag har även kollat på en film ikväll som heter Four Christmas och den var faktiskt bra:)

Kommentarer
Postat av: Stina

Nice film på dessi.ö

2009-12-17 @ 12:46:02
Postat av: Nypan

Heh :) Fina bilder du tagit =) Jo allt är bara bra det, sj? Jo vi håller på o donar en del. Va iväg o köpte en skitsnygg tvhylla igår på ikea :) Jag kommer först åka till farmor o farfar en sväng, sen till mina kusiner på kvällen. Sen vet jag inte om ja ska iväg på nå fest eller så. Hur ska du fira då? Jaa det är helt sjukt, det är mindre än en vecka kvar nu, gah. O jag har inte ens köpt en enda julklapp, hah sjukt. Är pank oxå så =/

2009-12-18 @ 13:17:41
URL: http://nyyypan.blogg.se/
Postat av: Nypan



Yepp vi har mkt snö hör oxå :) -15 hade vi imorse, gah! Aha okei, hoppas de funkar bra på nyår då =/ Hehe men jag har 20 000kr som jag har sparat under en lång tid som jag ska spendera på möbler & ingenting annat så :) Aha okeii, hoppas det blir bra och att du får en trevlig jul endå. Jag har igen aning faktiskt vad som händer på juldagen och så, jag brukar ju festa då så jag tror det iaf. Ska du det eller? Hehe okej, hoppas du hittar nått om du åker iväg :)

2009-12-18 @ 15:39:47
URL: http://nyyypan.blogg.se/
Postat av: TÄVLING - The Lyrics Of My Life

Tävling på bloggen, ta chansen att vinna ett presentkort på 200KR hos SF BIO!



http://thelyricsofmylife.blogg.se

2009-12-18 @ 15:53:27
URL: http://thelyricsofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0