Kylan är här!

Igår gick jag ner till Af för att dom skulle skriva på papper till Försäkringskassan så jag får ut lite pengar iaf:)
Jag snackade med en handläggare där och hon informerade mig om olika studiebesök som Af anordnar hos olika företag. Jag har anmält mig till ett studiebesök på International Clinical Testing den 13 januari. Dom kommer och informerar om deras företag på Af då. Man får en snabbintervju och ge ut CV till dom.
Idag har Särnmark Assistans AB från Stockholm ringt till mig och frågade lite frågor. Hon skulle kontakta mig närmare om jag blir aktuell för en personlig intervju:)

Nu känner man verkligen kylan komma. Igår var det -12 grader och idag var det -20 grader!!!
Idag åkte jag till veterinären i Ljusdal för att köpa Stesolid till Dessi inför nyår. Hon blir så rädd då. Hon vägrar gå ut, hon skakar, trycker sig i ett hörn och är livrädd. Det är så jobbigt och hemskt att se sin hund lida så. Imorse när hon var ute på morgonpromenaden hörde hon något och blev livrädd och drog i kopplet och ville bara hem. Nu ikväll så kunde inte jag gå den vanliga vägen jag brukar gå för då försökte hon backa ur sig kopplet och tog svansen mellan benen. Så fort hon såg en bil parkerad så sprang hon dit och satte sig och pep och ville in i bilen antagligen för hon känner sig trygg där stackarn:(
Jag hoppas verkligen tabletterna hjälper. Hon har aldrig fått nå sånt förut.
När jag skulle upp till lägenheten höll jag på att frysa ihjäl. Det var så himla kallt ute!!!

Jag har ju haft bilen ute på annons nu och det var en kille från Hudik idag som kom och kollade och han köpte den för 4.000. Det var riktigt skönt att bli av med den. Jag använder den så sällan så den skulle väl frusit fast här på parkeringen om ingen köpte den.


Kommentarer
Postat av: Stina

skönt o sälja bilen.

2009-12-19 @ 20:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0