HUND 2009

Nu är HUND 2009 över. Det har varit en riktig topphelg med trevligt sällskap och många fina hundar att titta på:)
På fredagen åkte jag buss ner 9.50. Kom fram 15.10. Var en riktigt dryg resa. Mötte sen upp Lotta och hennes mamma på centralstationen och vi åkte sen till Älvsjö till Lottas syrras lägenhet. Det var en jättefin lägenhet och vi packade upp och sen gick vi till affären och handlade mat och godis:) Klockan 20 var det dags för årets IDOL final. En ren besvikelse att inte Tove stod i finalen. De övriga idolerna uppträdde i början av programmet och Tove var riktigt bra och jag tycker hon var en värdig finalist. Det var ju en förväntad idolvinnare eftersom Erik varit favorittippad som vinnare rätt så länge. Han var ju en värdig vinnare tycker jag och han sjöng bra i fredags. Det var så tråkigt att dom BARA sjöng rocklåtar förutom vinnarlåten då men asså de hade ju vart kul med lite variation. Men båda älskar ju rock så då blev de ju så....
I lördags gick vi till hundutställningen på morgonen. Det var redan mycket folk där då. Över 6.500 hundar var anmälda. Vi började gå runt och titta i rasklubbstorget. Där representeras över 100 rasklubbar och 120 raser och rasvarianter. I finalringen hände det en massa saker och det tilldelades en massa priser.  Man fick bl a se freestyletävling, lydnadstävling elit, rasparad, årets narkotikasökhund, polishund och bragdhund. Och självklart visades alla gruppfinaler och Best in Show i finalringen. Det var 269 olika raser och rasvarianter som skulle ställas ut under helgen. Jag köpte ett jättefint ljusblått hundtäcke till Dessi, klicker, gummikarda och en massa hundgodis.
Jag träffade även Jilloc´s kennel som ställde ut flera hundar. En av deras dalmatiner vann gruppfinalen men blev oplacerad i BIS.
Hildas syster ställdes ut i Basset Houndringen och jag hälsade på Hildas halvbrorsa som är från T-kullen.

En lite rolig sak är att jag såg en av Rogers framtida fru i Bonde söker fru. Det var Agneta som jag såg. Hon hade klippt upp håret men jag såg definitivt att det var hon:)Det var ju lite kul tyckte jag:)

Här kommer lite bilder från helgen:

Bracco Italiano från rasmontern.


Phalené från rasmontern:

Dalmatiner från Jilloc´s juniorklass:

Dalmatiner, kolla in hennes ansikte:)De är så gulligt när dalmatiner är så fräkniga i ansiktet:


Lotta i rasmontern för Lagotto Romagnolo på söndagen:

Raffa och Imla

Kollade in dom engelska bulldoggarna:

Basset Hound:

Sloughi:

Engelsk bulldogg vann BIG:

Basset Hound vann bästa avelsgrupp:

Pappa till valparna är Hildas pappa Swede suns Adam:)

Bäst i Grupp 6:

Vinnare där blev Dalmatinern från Jilloc´s:)

Jag har haft en supertrevlig helg och nu är man ju så jättesugen på att köpa hund:)
Kennel Jilloc´s fick en kull nu den 6 december:)Man blir ju sugen hehe. Men det vore ju kul o testa någon annan ras oxå men just nu blir det ingen hund iaf....
Igår åkte jag tåg hem 19.30. Jag hann med att se BIS finalen. Hem till tråkiga Ljusdal och tråkiga lägenheten:(
Men jag blev genast gladare när Dessi överlyckligt viftade på svansen och var så glad att jag var hemma igen:)



Kommentarer
Postat av: Stina

NICE

2009-12-14 @ 18:32:59
Postat av: Kajsa

Men gu va kul det ser ut :) Hade också velat varit där, kanske nästa år om du bor i stockholm för då kan man sova hos dig :)

Vilka fina bassar, bullisar och dalmisar ;-)

Pöss

2009-12-14 @ 19:58:05
URL: http://kajzaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0