Andra advent:)

Julen närmar sig och det är redan andra advent:) I fredags på Dessis födelsedag så åkte vi till Gävle för o hälsa på syrran. Jag mötte upp Stina och Hilda på stan i Gävle och vi tog en promenad till lägenheten. Kajsa mötte upp oss vid willys och vi gick in o köpte godis och gotta till Dessi o Hilda och godis o chips till oss:)
Sen när vi kom till lägenheten käkade vi middag. Gosade med Kajsas marsvin och inser hur mkt jag saknar djur!!!Längtar tills jag får nå egen lägenhet. Då ska jag skaffa marsvin:)
Sen spelade vi lite Wii och sen kollade vi på Idol!
Sååå tråkigt och synd att inte Tove kom med i finalen. Hon var en värdig finalist. Tråkigt med två killar i finalen jue:(Och jag håller med om att både Calle och Erik fick värsta lätta låtarna och Tove fick svåra låtar. Jag menar om man kollar vilken låt Erik fick som utmaning?Jo, såklart en rocklåt. Asså de e ju ingen utmaning för honom, de e ju de enda låtar som han sjunger!!!!Ge honom en ballad för fan så får man se va han går för.
Man blir ju irriterad på juryn när de va dom som valde ut låtarna oxå. Typ som att dom ville att Tove skulle åka.
Nu vet man ju att de e Erik som vinner. Så förutsägbart o tråkigt. Men jag ska ändå se finalen nästa fredag för man får väl se en skymt av de andra idolerna oxå hoppas jag:)

Igår åkte Stina och Hilda hem till Forsbacka. Kajsa och jag hängde med ner till station och vi fotade julbocken. Den såg väldigt stor ut!! När Stina åkt så gick vi i lite affärer men den shoppingrundan tog slut fort då de inte e nå kul alls o gå i affärer då man inte ens har nå pengar:( Vi tog en fika istället och gick sen tillbaka till lägenheten. Jag gick en prommis med Dessi och sen käkade vi kyckling och råstekt potatis:)såå gott. Jag blev supermätt. Sen kollade vi på Twilight, den första filmen. Trodde den skulle va läskigare men den var faktiskt bra:)Vill gärna se tvåan oxå:)
Efter de kollade vi på Robinson och sen en film som hette 28 dagar med Sandra Bullock. Den slutade kl 24 men efter filmen spelade vi Wii och gick och la oss rätt sent typ vid 03 tiden. Jag klev upp imorse kl 9.30 och tog en runda med Dessi ute. Det har varit varmt hela helgen faktiskt:)Riktigt skönt väder. Sen kollade jag på nyhetsmorgon då EMD var med och blev intervjuade och sjöng låtar från deras julalbum:)
Vid 13 tiden gick vi ner till station och jag tog 14-tåget till Ljusdal. Det var riktigt dryg resa och jag var supertrött. Dessi hade nog en rolig helg i Gävle. Såg ut som det iaf:) Nu sussar hon sött i soffan:) Jag hade oxå riktigt kul i helgen. Skönt o komma från Ljusdal och från lägenheten ett tag:)
Jag var så hungrig när jag kom hem då jag inte ätit varken lunch eller middag men hemma fanns ingen mat på bordet. Fick ställa mig o laga nå´t fort så jag fick i mig nå i magen:)
Sen kollade jag på OTH, Gossip Girl och Playa Del Sol.
Imorgon har vi tvättid. Blir väl inge gym dårå:(


Kommentarer
Postat av: Stina

Nice..sitter och pluggar till psykologi provet nu jag,opps klockan tickar måste nog sova strax!

2009-12-07 @ 01:31:53
Postat av: Kajsa

Jag har tvätttid imorgon också :)Pöss

2009-12-07 @ 23:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0