GRÖNA LUND!

Den 14 augusti jobbade jag sista natten på jobbet. Jag bjöd på en jättegod rosa prinsesstårta. Jag kommer sakna att jobba där faktiskt då jag trivts väldigt bra. Mamma och Danne kom samma dag för att packa lite grejer. Jag fick hämta dom klockan 15.40 på byn. Sen hann jag bara äta sen var det bara att åka in till Hudiksvall.
På lördagen den 15 augusti firade vi Kajsas födelsedag. Hon fyllde 18 år den 20 augusti! Vi gjorde en asgod tårta!

Jag som bara älskar kiwi och hallon:)MUMS!
Pappa var också med.
Tisdagen den 18 augusti kom Terese till Järvsö och bjöd på surströmming. Det var supergott! Kajsa och jag hängde med henne hem till Bergsjö då vi skulle till Stockholm på onsdagen. Bilbo och Jalle har äntligen fått nya hem. Vi levererade dom till en familj med tre barn till Delsbo. Dom hade två marsvinshanar sen tidigare och dom verkar få ett jättebra hem. Lycka till med era nya familjemedlemmar! 
Just dom marsvinen har varit svårsålda och ingen har varit intresserad så det var en lättnad att dom fick en ny familj.
I onsdags den 19 augusti så åkte vi till Stockholm. Tog tåget ner från Hudiksvall. Vi sov över hos vår syrra Emelie på Kungsholmen. På kvällen när vi kom dit så gick vi på en italiensk restaurang och åt jättegod mat. Jag blev så mätt.
Vi bjöd Kajsa på maten eftersom hon fyllde år. I torsdags på Kajsas födelsedag åkte vi till Gröna Lund. Det var första gången jag var där och vi hade jättekul! Vi kom dit klockan 15 när dom öppnade och åkte hem klockan 23 när dom stängde. Vi åkte karusell på karusell och jag mådde illa i början efter alla karusellerna men sen gick det bra. Kajsa åkte Fritt Fall och Insane men jag avstod. Kände att jag inte skulle klara av att åka dom just då... Johan Palm var på scen och sjöng. Var en massa tjejer som sprang efter honom. Vi åkte färjan dit och hem. I fredags åkte vi hem. Kajsa hoppade av i Gävle och Terra och jag fortsatte till Hudik. Jag sov över hos henne. Mamma åkte hem från Järvsö samma dag oxå. Hon levererade dessa två hanar från min C-kull till en familj i Falun. Dom kom och hämtade ungarna i Borlänge på en gång. Jag önskar er lycka till med era nya familjemedlemmar!
Här är bilder på Cirius:

Och Caspian:

Nu har jag endast dessa två hanar kvar till salu: Den svart/vita är Cedric och den trefärgade är Cosmos.

På lördagen tänkte jag och Terra köra och rida men vaknade av att det spöregnade ute. Jag tog en tidigare buss till Järvsö som var nödvändigt då det var lite kris hemma.

Kommentarer
Postat av: Terra

Vi hade ju skitkul ju...detta gör vi om nästa år me:)

2009-08-27 @ 11:03:21
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/
Postat av: Terra

Kan bli sötare än dessa små..

2009-08-27 @ 11:07:45
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/
Postat av: Terra

Menade ju: Kan man bli sötare än dessa två...

2009-08-27 @ 11:17:58
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0