Våren är här

Imorse vaknade jag och det var dimma och frost ute. Jag åt frukost och gav hundarna mat och sen väntade jag ett tag och tog sen med Dessi ut på en joggingtur. Eller det blev lite jogging och lite promenad. Har inte sprungit något på hela vintern så nu har man jättedålig kondition. Men det var ganska kallt och dimma när vi var ute men när jag var halvvägs hemma sken solen och det var klarblå himmel. Det är så härligt med våren. Fjärilarna har börjat komma och fåglarna kvittrar och man hör bäckarna porla. Min syster hade sett tussilago och jag smällde min första mygga nu ikväll. Den var självklart i mitt rum (Myggor har en liten förkärlek till mig,hhrrm dom dras alltid till mig, dom älskar väl mitt blod:)haha, jag blir alltid väldigt myggbiten på somrarna kanske därför jag gillar vintern lite bättre).
Jag och hundarna satt ute på bron hela dagen och njöt av solen. Dessi är väldigt skendräktig nu så hon ville mest in och bädda för sina låtsasvalpar så det var nyttigt för henne att komma ifrån sängen ett tag.
Mamma var i Ljusdal och skulle handla inför påsk och det var inte lite hon handlade. Det är jag, Kajsa, mamma och hennes kille som ska vara här i påsk och hon shoppade loss mat för 2000 kr. Lite överdrivet mycket tyckte jag men nu slipper vi ju handla på ett bra tag istället då:) Här är en del av allt hon handlade:

Hon ville absolut inte ha mig med när hon skulle handla för hon vet att jag bara säger åt henne för hon är en riktig shopaholic när det gäller mat. Då hennes kille är här är det alltid tre rätters middag som står på menyn. Inte undra på att man gått upp 10 kg sen man flyttade hit för ett år sen. Man kommer ju rulla ut härifrån efter påsk. Och självklart inhandlades en massa påskgodis!
När mamma kom hem åt vi mat och sen vid 17 tiden tog jag en cykeltur med Dessi.
Imorgon börjar förberedelserna inför påsk suck...det ska städas och lagas mat. Mamma ska göra en påsktårta och hon gjorde tårtbotten idag som var gjord på nötter. Den verkar bli jättesmarrig:) Undrar hur många kilon man går upp i påsk?
Ja jag vågar nog inte väga mig på ett tag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0