GLAD PÅSK!!!!


GLAD PÅSK ÖNSKAR JAG TILL ALLA!!!
På skärtorsdagen fick vi besök av dessa söta påskkärringar som är grannar till oss:)Vi gav dom en massa godis och knäppte en del kort på dom:)

På torsdagskvällen åt vi förrätt couscous sallad med skinka och melon. Varmrätt var stek lax med pestosås och ost och efterrätt var hemmagjord chokladmousse med banan och grädde. Det var supergott!

På långfredagen åkte Kajsa och jag till Ljusdal och sov i pappas lägenhet då han var i Söderhamn. Vi hälsade på mammas syster som bor i hyreshuset bredvid och hälsade på. Vi hade med oss fika. Hon fick två marsvinshonor tidigare av min syrra men hon visste inte att dom var dräktig så när mammas syster tittade i buren för några veckor sen så hade båda fått ungar. Den ena hade fått 3 ungar och den andra honan hade fått 2 ungar. På kortet ovan är det 2 honor. Jättesöta.

På kortet ovan är mammorna och deras två döttrar:)

Bilden ovan är marsvinshanarna. Jättefina teckningar:)

Dessi och jag gick runt kyrksjön 4,2 km idag påskafton. Det var jättesoligt och härligt väder.

Här stannar vi för en fruktpaus:)

Kajsa och jag gick till skolan idag och köpte varsin glass och hade mysigt med hundarna:)

Sen vid halv fyratiden idag så åkte vi till Nore och fikade. Synd att inte isen hade smält på sjön. Det hade varit fina bilder. Istället fick jag gå i snön med mina ballerinaskor. Det var jättemysigt. Jag blev både kall och blöt i fötterna. Dessi och jag sitter här på bänken och njuter av solen:)

När vi kom hem vid halvfem tiden så åt vi påskbuffé hos mamma. Här är bilder på förrättsbordet. Som varmrätt åt vi prinskorvar, köttbullar och janssons frestelse. Och så hade mamma bakat tårta:)göttans:)mums! Så nu rullar man fram. Har käkat en massa chips, godis och nötter och druckit mycket påskmust....känns som magen spricker snart!Pust...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0