Fått hem ett marsvin!

I onsdags åkte jag till Ljusdal för att lämna av Stina och Hilda som skulle hem till Sundsvall. Jag klippte mig på Brorsans salong och lunchade med Erika på Finess. Det var jättekul att ses igen för det var ju ett tag sen sist:)
Vi åkte till Djurhuset på skolan och kollade in djuren och hälsade på våran gamla klasskompis som jobbar där.
Sen handlade jag och åkte hem.
I torsdags gjorde jag inte mycket. Var hemma och njöt av solen:)
I fredags tittade jag på Blocket och hittade ett marsvin som var ensamt som sökte ett nytt hem. Ett teddymarsvin som var inköpt på djuraffären i Hudiksvall i maj förra året.
Dom hade sagt att marsvin kunde leva ensamma fast dom inte ska det. Det finns en lag från jordbruksverket som säger att man ska hålla marsvin i par.
Det var ju tur att hon tyckte synd om marsvinet och ville ge henne kompisar annars skulle hon fortfarande leva som ett ensam marsvin:(
Hon åkte hit med sina barn från Hudiksvall i fredags och lämnade marsvinet. Hon hade jättesöta barn som hette Ebba och Didrik:) Marsvinet har dom kallat för "Skrållan" men hon har fått ett nytt namn av mig som är "Esmeralda".
Det gick bra att sätta ihop dom men syrrans marsvin ville bestämma lite men Electra var jättesnäll. Nu har jag alla tre i lag och det går bra nu.
Här är bild på Esmeralda och Electra.



Fin va?
Hon är jättelugn och jättesnäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0