21 december 2008

I onsdags åkte jag äntligen på kryssning och fick se EMD! Åkte bil från Järvsö till Bollnäs och hoppade på bussen där och åkte till Stockholm. När vi var på båten så var det bara en timme innan vi skulle äta buffén. 18.30 åt vi julbord och det var ju gott. Efter det var klockan typ 20 och vi gick upp till hytten och duschade och fixade iordning oss inför kvällen.
Så här såg min outfit ut:)


Ja och sen gick vi ner till Funclub och tittade på Tony Irvings danstävling. Den började klockan 21-22. Sen var det party som gällde! HAHA Jag träffade killar som jag dansade med och hittade tjejer som jag festade med:)Jag hade riktigt kul och klockan 23.30 så kom EMD och sjöng på scenen. De var kravallstaket framför scenen för alla tjejerna var ju så galna. Men ändå var det väldigt bra blandning av åldrar på båten med tanke på att EMD var där. Dom sjöng jättebra. Efter typ 1 timme hade dom sjungit klart och då var det dags att festa igen. Träffade Erik och Mattias på Club 7 eleven och jag pratade och frågade han lite men han var ju så packad men jag gav honom en massa kramar iaf.
Där träffade jag även några tjejer som jag festade med. Vi gick sen till baren och träffade där en jättesnygg bartender. Han liknade Färjan Håkan men hade svart hår och var mycket snyggare och yngre. När Club 7 eleven stängde vid 4 tiden så stod vi utanför och jag såg att Erik gjorde det också. Han hade ju ett helt harem efter sej av fulla brudar som ville få sej ett ligg:)haha men iaf så kom det en kille som jobbade som bartender på båten och frågade om vi ville på efterfest i hans personalhytt. Vi frågade då om han kunde fråga den snygga bartendern om han ville vara med oxå och det gjorde han. När vi var nere i hytten så kom han. Jag kramade han flera ggr och tyckte han var skitsnygg:) Sen skulle han jobba dagen efter så han gick vid 6 tiden och de andra två gick oxå men han som hade hytten ville att jag skulle vara kvar och sova hos honom men icke då!!!Jag gick ut därifrån och hem till min hytt. Somnade vid 6.30 och klev upp vid 8 tiden. Då fixade jag mej iordning och duschade och gick sen och åt frukost. Mamma sov men jag tjatade flera ggr att jag skulle ner o äta frukost men men. Träffade några tjejkompisar sen dagen innan som jag åt frukost med. Sen klockan 10 så gick vi till taxfreen och shoppade. Klockan 11 skulle jag träffa den snygga bartendern i baren så jag stod ju där prick 11 och snackade lite. Sen spelade jag pensionärsbingo och vann faktiskt 200 kronor!!!!!!!!Och det var många som spelade. Så det var ju kul. Fick man gå upp på scenen oxå:)
Efter bingon så gick vi och käkade en kräftsallad som var supergod. Sen var det danstävling med Tony Irving igen klockan 13.30 så vi tittade på det. Sen gick vi till hytten och packade ihop lite. Sen var det julvisor av schlagerbaren på scenen som vi tittade på. Det var jättefint och dom hade jättefina kostymer på sig.
Det var liksom avslutningen på resan...:( Sen väntade en lång resa hemåt. När vi äntligen var framme i Bollnäs körde jag bilen hem till Järvsö och vi hämtade hundarna på pensionatet. När vi skulle uppför Kåsjö backen som inte är långt ifrån där vi bor så var det rena isgatan!!!!Det var blank is hela vägen. Det var bara att gasa på och vi kom nästan uppför backen när vi fastnade och började åka bakåt. Jag stannade bilen och såg då att en bakomvarande bil också skulle uppför backen! Han fastnade ju också en bit bakom oss. Han gick till grannen och dom kastade sand framför våran bil och efter en stund så klarade vi oss uppför backen men sen så fortsatte det ju på raksträckan. Vi girade fram och tillbaka, kors och tvärs på vägen och bara gled fram tills vi äntligen kom fram till våran gård. PUH!Man blir så irriterad när dom inte sandar när man betalar för sånt! Det kan ju hända allvarliga olyckor men det verkar dom inte tänka på.
Vi hade ju tur att det var sent på kvällen så det inte var på natten för då skulle det varit svårare att få någon hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0