9 november 2008

Idag är det Fars dag. Jag och två av mina systrar åkte till Ljusdal för att gratulera pappa med tårta och presenter. Hade köpt en fin Gustaf Adolf tårta men glömde ta kort på den..:(

Linda Bengtzing var på Bilbolagets invigningsfest i Ljusdal idag och sjöng. Hade varit kul att vara där men vi firade pappa istället:) Jag var på Bilbolaget igår med syrran och såg Amy Diamond sjunga istället. Inte lika kul kanske men men vad ska man annars göra på en lördag. Har ändå inget bättre för mig.

Är ensam hemma ikväll och har rätt så tråkigt. Har nyss släppt in hästarna och rastat hundarna.

Har kollat på One tree hill, gossip girl och ensam mamma söker. Jag och Dessi var ute i regnrusket och har gått en promenad.

Igår fick jag ett tråkigt mejl. Min rexhona som jag bokat från Meles marsvin i Bollnäs blev inte av. Honan gick upp i vikt och hon trodde att hon skulle föda men sen gick hon ner i vikt igen och hon vet inte riktigt varför det blivit så. Nu har jag väntat i 14 veckor på min efterlängtade rexunge och så får jag ingen alls!!:( Så tråkigt..Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska ta det lite lugnt och avvakta lite och se om det dyker upp något eller om jag ska leta någon unge redan nu. Men jag ska ju para min teddyhona nu och jag kanske får någon fin färg i kullen som jag sparar där i stället.

Annars ska Northstar´s ha två teddykullar som föds nu i november och jag får se om det föds någon rolig färg i dom kullarna. Min teddyhona hemma kommer ju från Northstar´s:) Light´s marsvin som jag ska låna avelshane av ska också ha två teddykullar nu i november. Jag får väl kika lite och se om det finns någon unge i någon av de fyra kullarna som jag är intresserad av. Färger på teddymarsvin som jag vill ha är black roan, black/white och white/choklade roan golden. Såg en teddyhona i en djuraffär i Gävle som var black roan och jag blev så sugen på att köpa henne men jag väntar istället på dom här kullarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0