8 december 2008

På söndagen klev jag upp klockan 8.30 och kunde inte äta nå frukost. Jag var så hungrig men kunde inte äta. När dom vaknade så kollade vi på nyhetsmorgon där Darin sjöng och var med. Han var såå het. Skitsnygg. Och så såg jag Elisabeth som visade vädret på nyhetsmorgonen. Jag jobbade som barnflicka hos henne och tog hand om hennes lilla dotter förra året. Kajsa och Emelie åt frukost och jag blev så illamående och kände att det bubblade i magen bara av lukten av rostat bröd. Det är en lukt som jag verkligen inte kan känna på morgonen. Vi åkte sen till Älvsjö för att titta på hundutställningen och få se BIS finalen. På vägen dit skulle vi genom spärren till pendeltåget och vem stod framför mig? Jo IDOL LARS!!!!! Okej jag måste erkänna att han inte var en av mina favoriter och jag fattade inte vad han gjorde i Idol egentligen men jag blev helt till mig ändå när jag såg honom. Det är ju helt annorlunda när man ser honom live. Jag hejade på honom med ett stort flin i mitt ansikte när vi stod mitt emot varandra. Kändes som jag blockerade honom när han skulle gå förbi mig:)haha Jag kunde helt enkelt inte sluta titta på honom. Jag tänkte efteråt att jag skulle fråga om ett kort men det blev aldrig av...något som jag ångrar nu i efterhand... Men iaf när vi kom till Älvsjö och när vi kollade på BIS finalen så var det en Bearded Collie som blev utställningens vackraste hund. Tvåa blev en American Akita. Jag blev så överlycklig när det var dags för Årets uppfödare då ingen mindre än toppkenneln för dalmatiner i Sverige vann: KENNEL JILLOC´S Florence och Rune med deras vackra och helt underbara dalmatiner. Jag bara jublade och visslade och blev jättelycklig! Så kul att dom blev Årets uppfödare 2008. Gå gärna in på deras hemsida och titta på deras vackra hundar http://www.jillocs.com/

Sen åkte vi hem efter en härlig utställningshelg med fina hundar. Tåget hem gick 19.30 och vi var framme i Gävle 20.58 där syrran klev av och jag fortsatte min resa med två timmar till för att åka med 21.08 tåget till Järvsö. Kom hem ca 23.00....En jävligt lång och tråkig resa upp till Järvsö. Men man kom ju hem till det härliga vintervädret som inte finns i Stockholm. Mamma mötte mig på stationen i Järvsö med Dessi. Hon fick halsbandet och kopplet jag köpte åt henne och hon blev såå fin i det. Så ännu ett till halsband till Dessis fina samling:) Ett rosa militärmönstrat med matchande koppel.

Nu är det 10 dagar kvar sen reser man ner till Sthlm igen för att åka med Cinderella. JIPPI!





Gick och la oss vid ett tiden på fredagen och på lördagen klev jag upp klockan 8.00.

Jag åt en banan och ett halvt glas juice på morgonen och fick så hemskt ont i magen. Satt en bra stund på toan och väntade tills smärtan var över och fixade sen iordning mig. Utställningen började klockan 9.00 och jag ville vara där så tidigt som möjligt. Men lillsyrran är ju inte direkt morgonpigg av sig....Fick tjata tills hon klev upp och vi kom väl iväg klockan 10 och Emelie skulle iväg på gymmet. Vi kom väl till Älvsjö vid 11 typ och jag betalade 160 spänn för att vi skulle få komma in.... När vi kom dit så var det sååå många fina hundar att titta på. Träffade även den bästa dalmatinerkenneln Jilloc´s och dom hade med sig många och fina hundar. Dom ska ju ha en eller två valpkullar nästa år så man är ju sugen men men. Jag har sagt att det inte blir någon mer dalmatiner för mig. Det räcker med den jag har:) Men dom är ju så underbart vackra. Jag hade jättekul och vi hälsade på måånga hundar. Det var 37 dalmatiner anmälda. Finalen var lite över 3 timmar lång så vi kom hem ganska sent. Vi kollade på finalen på Stjärnor på is och det var helt fel par som vann. Hur kunde Markus Fagervall och hans "tvilling" vinna????sååå dåligt. Sen tog jag en dusch och vi satt uppe och kollade på Britney Spears film på tv4. Somnade sent.




I fredags var planerna att jag skulle till Stockholm och bo hos syrran på Kungsholmen och gå på den Internationella hundutställningen i Älvsjö på lördagen och på söndagen. Jag skulle åka dit med min lillasyster och hon kom hit till Järvsö på torsdagen. Bussen ner till Stockholm som jag bokade gick 7.15 och jag skulle skippa psykologin och redovisningen för at åka. Fredagen den 5 december började med att jag FÖRSOV mig!!!! Det händer sällan och jag vaknar ofta före väckarklockan när jag vet vilken tid jag ska kliva upp och just denna dag hände det. Jag vaknade först 4.30 eftersom syrran hade ställt hennes klocka då men sen tänkte jag att jag skulle upp om en timme och jag somnade om. Vaknade då 7.30 med världens panik. Jag skyndade mig upp och gick in till mammas sovrum och sa som det var. Det var ju bara skynda sig och boka nya biljetter. Som tur var hade jag inte betalat dom andra biljetterna utan skulle betala dom på bussen så jag behövde inte betala extra för att jag missade bussen på morgonen. Vi fick ta bussen som gick så sent som 15.45. Det gick en buss klockan 10 också men då måsta vi gå upp på byn eftersom mamma skulle vara i Ljusdal under förmiddagen och det är jättemycket snö här och det var 12 minusgrader så nej tack. Ingen 2 kilometers promenad där heller....Jag hade så dåligt samvete och mådde så dåligt över mig själv att jag sov över för det händer aldrig mej som ofta är morgonpigg. Så vi hann inte med någon shopping i Stockholm på fredagen. När vi var framme i Stockholm var klockan 20.00 och vi hade inte stannat någonting utan åkte ca 4 timmar i sträck. Ganska jobbigt var det. När vi väl var framme ville jag åka fort tunnelbanan till syrran för att hinna se en del av Idol iaf. Första gången jag hälsade på hos Emelie och det var ju en fin lägenhet dom hade. På Idol var ju Robin kass som vanligt och han åkte ju ut också. Bra var väl det. Så nu väntar man bara att Kevin ska vinna nästa vecka då. Vi åt tacos och godis och kollade på Fredag hela veckan också. Fick reda på att min Idol Darin hade varit i Stockholms city och skivsignerat på fredagen så det var ju bara toppen över allting. Hela min dag blev förstörd av att jag försov mig. Hur kunde det hända egentligen?????Blev så arg på mig själv. ÅÅÅHHHH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0