4 november 2008



 
  

HaHA nu har mamma vaknat med ont i halsen och förkyld och fryser. Så nu har hon också blivit smittad:)That´s great! Skadeglädjen är stor. Nu på farsdag på söndag kommer mina systrar Kajsa och Terese och självklart är ju pappa där oxå då så ni kan ju räkna med att bli förkylda nästa vecka!

Förkylningsvirus är ju det värsta...man blir ju smittad på en gång.




 
  

Nu har man bokat en till kryssning till Mariehamn då! Jag längtar så mycket.

Den 1 december på en måndag åker jag med Birka och äter julbord. Det ska bli askul!

I helgen var jag till Gävle och sov hos min syster. Kom hem på söndagen.

Igår var vi på studiebesök med klassen till Hantverkargården och Juliasgården i Ljusdal.

8.15-15.15 var vi där. Blev lite drygt och jag var väldigt trött. Inget som intresserade mig. Dom som jobbar där tar hand om handikappade människor. En i våran grupp som var jätteförkyld satt bredvid mej när vi fikade och hon var med under hela studiebesöket. Hon hade varit förkyld i 3 veckor! När vi skulle fika på slutet så satt hon bredvid mej. Jag började känna att det kliades i näsan och jag blev lite skraj att jag skulle smittas men handledarna bara pratade på och ville aldrig sluta studiebesöket och jag blev bara mer och mer stressad och nervös.

När jag kom hem blev det bara värre. Jag blev snorigare och fick skitont i halsen.

Jag gick och la mej 22 för att jag var helt färdig. Jag var trött och hade ont i halsen. Vi hade inga värktabletter mot förkylning och det var riktigt jobbigt.... Jag vaknade igen vid midnatt och stängde av musiken jag lyssnade på. Sen försökte jag sova. Vaknade 3.44 och hade så ont i halsen så jag kunde knappt svälja. Tog två minttabletter strepsils men dom hjälpte ju knappast. Var så täppt i näsan att jag fick andas med munnen hur många gånger jag än snöt mig så rann näsan konstant. Försökte vila men vred och vände mig hela tiden och när klockan var 6.45 kunde jag inte ligga längre. Jag klev upp och tog en dusch idag och gick ut med hundarna och försökt ätit frukost. Ville inte äta någon frukost men jag var så hungrig att jag blev spyfärdig så jag måsta ha något i magen. Fick ont i magen av frukosten som jag får varje dag och nu sitter jag här och har ingenting att göra. Vi ska vara på skolan klockan 13.00 så det är ju några timmar kvar.

Jag ska tatuera mig om 8 dagar och jag är lite nervös om jag kommer vara jätteförkyld då. En förkylning går ju inte över på 8 dagar precis...så jobbigt. Men jag kan ju inte direkt boka om tiden heller.

När jag och Kajsa var i Gävle i lördags så köpte jag en ny vinterjacka till både Kajsa och mig och då fick jag ett plagg gratis så jag tog då en kofta för 400 kronor. En långärmad, vit med luva som var jätteskön. I alla fall så kom jag hem med koftan och upptäckte att det vita stöldmärket satt kvar på koftan! Jag blev irriterad först men tänkte att dom kunde ta bort den i Ljusdal. Så jag tog med den igår och nej då inte kunde dom få bort den...dom hade inte samma stöldmärke på deras kläder. Så typiskt. Så nu får jag åka ner till Gävle igen för att ta bort den och det var ju tur att jag hade kvittot kvar annars tror dom väl att jag snott den. Men jag blev så arg för att dom var så jävla klumpiga och inte tog bort den. Dom vet ju att dom har stöldmärken på alla kläder och eftersom koftan var vit måsta hon ju kolla extra noga efter det men det gjorde hon inte. Och deras säkerhetssystem verkade ju inte funka alls!!!Annars skulle det ju pipa när jag gick ut med kassen. Jag som har köpt jackor för 1300 kronor där måste nu åka tillbaka med den här stora koftan bara för att få bort stöldmärket. Jag ska ringa till VeroModa idag och begära tågersättning för det kostar ju att åka ner....Nä allt går bara åt pipan för mig nu...kan inget positivt dyka upp?

Jag beställde en Farsdags tårta igår på Finesse i Ljusdal. En Gustaftårta som är en marsipantårta med sockerkaka, frukt, choklad och maräng. Den lät jättegod så jag måsta bara testa den. Ska hämta den på söndag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0