3 december 2008

HEMMA FRÅN KRYSSNINGEN!!!!!


Ja då har man varit på sin andra kryssning. Fast den här gången åkte jag med Birka crouisers. Jag åkte i måndags klockan 8.50 från Järvsö. Var framme klockan 15.00 typ. Såå jobbig bussresa. Höll på att dö av uttråkning. Tog ju fan nästan 6 timmar ner. Vi körde värsta omvägen oxå. Först till Bollnäs och sen svängde vi av och körde genom Ockelbo och sen genom Sandviken och sen till Tierp och sen till Stockholm. Vi stannade många gånger för att hämta upp folk. Sen var ju busschauffören snäll och körde genom Stockholm centrum för att vi skulle få se den fina julskyltningen:) Tackar för det. Det kändes som vi var värsta turisterna. När jag väl var framme och väntade på att bli insläppta på båten såg jag att dom som stod runtom mig var alla över 60 år i alla fall! Jag skulle precis gå på pensionärsbåten kändes det som! Jag fick lite smått panik och tänkte genast att jag kommer ha astråkigt under resan och inte ha någon att umgås med. Men visst det får man väl räkna med om man åker på en måndag men ändå....Såg bara en tjej i min ålder där och hon stod alldeles framför mig. Jag tänkte precis då att jag måste bara få träffa henne sen så jag får umgås med någon i min ålder:)

När jag var ombord på båten fick jag vänta i någon timme för att få gå in i hytten och det var en fin hytt. Den var större än hytterna på Cinderella i alla fall. Jag fick även hyttfönster som jag inte fick på Cinderella. Sen började jag fixa iordning mig och gick sen till taxfreen och shoppade loss lite:) Sen gick jag runt på båten och kollade lite. Vart jag än tittade var det 60-70 åringar med glasögon och rullator. Tänkte att man får väl dansa med en rullator på dansgolvet ikväll..haha Åt julbord klockan 21 och det var supergott. Mycket att välja på. Sen typ vid 22.30 gick jag till baren där Babsan skulle ha lite show. Jag gav henne en kram och fick ta kort:) Gick sen upp till spa och relax avdelningen där det var disco och träffade tjejen som jag såg innan jag klev på båten. Hon kom fram till mej och ville prata så vi tog en drink och sen gick vi upp på dansgolvet tillsammans med alla pensionärer... Vi fastnade för varann direkt och det kändes som vi hade känt varandra jättelänge. Vi gick sen ner till min hytt och drack lite och sen gick vi upp till baren. Träffade där ett tjejgäng i våran ålder som var på konferens och vi festade med dom:) Jätttrevliga tjejer! Vi träffade också Mårten Andersson som är komiker och har varit med i extra extra och lets dance. Vi festade med honom ett bra tag och han bjöd alla tjejer på öl:)hehe det var kul o få träffa han faktiskt. Vet inte hur många kramar han fick av mej:) Sen kom Jeni och jag ifrån varandra så jag följde med Madde och vi fick hänga med ett par 45 åriga gubbar till deras hytt och vi fick champagne. Sen gick vi till Maddes hytt för hon skulle på konferens dagen efter. Då gick jag ner till min hytt sen vid 6 tiden på morgonen. Jag klev sen upp vid 7 och duschade och fixade iordning mej. Sen åt jag frukost med tjejerna och sen skulle dom på konferens så jag spelade bingo med alla pensionärerna och med Babsan och fick ännu en kram och en till bild på henne och mig:) Jag blir så tokig när jag ser kändisar:)Jag bara måste gå fram helt enkelt haha. Sen hade jag såå tråkigt. Hände absolut ingenting. Jag hade så tråkigt och ville bara komma hem så fort som möjligt. Vi åkte från Stockholm klockan 16.00 och kom fram till Järvsö klockan 22.00. Sov typ hela vägen hem. Hade ju inte sovit något på båten så jag var astrött.

Men nu laddar jag om igen för nästa kryssning blir den 17 december och då är det Cinderella som gäller och så är det EMD! Längtar så mycket dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0