26 december Annandag jul!

Idag åkte vi till Ljusdal för att lämna av Emelie.  Hon skulle ta tåget hem till Stockholm klockan 13.00. Ingen hade öppet i Ljusdal vilket jag tycker var konstigt eftersom det brukar vara mellandagsrea. Men Ljusdal verkar inte ha förstått det. Jag såg en söt dalmatinerhane på 8 månader från kennel Becajos som jag hälsade på. Dom bodde i Västerås. Han var jätteglad och han var levertecknad som Dessi. Han hade ett blått och ett grönt öga.
Det är ju inte så vanligt att man ser dalmatiner så man måse ju passa på då man får syn på dom.
När vi hade lämnat av Emelie så åkte vi hem eftersom allt var ju stängt. När vi kom hem fick vi sms från Emelie att tåget var försenat till 13.50. Och sen blev det mer och mer försenat och till slut visste dom inte ens om det kom något tåg. Jag ringde till SJ och frågade och då var det ett lok utanför Ljusdal som hade gått sönder så dom funderade på om dom skulle skicka ut bussar. Mamma kom på hemma att Emelie fått med hennes telefonladdare i resväskan och då var klockan 15.30. Emelie skulle få åka buss ner till Sthlm klockan 16.10 så jag och syrran fick sätta oss i bilen och köra till Ljusdal för o hämta laddaren:( När vi väl var framme en kvart senare så hade vi nyligen mött Emelies buss och mamma ringde. Det var bara att åka tillbaka. Och det var dom 3 milen de......till ingen nytta. Så är det när inte mamma lyssnar på en:( Jag sa innan att hon fick ta min telefon med sig när hon skulle bort i helgen men hon skulle ju pront ha hennes telefon.

När vi var hemma sen så kollade vi på tv och jag färgade mitt hår svart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0