10 december 2008

Jag har namnsdag idag på nobeldagen!!!!

Idag vaknade klev jag upp 7.40. Skulle vara på skolan och ha psykologi klockan 9-11. När vi kom dit så gick vi igenom några fallbeskrivningar som kanske tog 30 minuter. Resten av tiden alltså 1 och 1/2 timme så satt vi i sträck och fick sitta och lyssna på läraren och om hennes berättelse om hennes mamma. Kändes sååå värdelöst att ha åkt från Järvsö till Ljusdal bara för o lyssna på nån jävla berättelse. Då kunde jag gjort mer nytta hemma. Och vi har lagt in 2 timmar till vissa veckor för att vi ska hinna med för hon snackar ju så himla mycket så man hinner ju inte göra uppgifterna som ska göras men det blir ju ändå inget gjort under de två extra timmarna. Istället för den här dumma berättelsen som jag nästan somnade till för den var så himla detaljrik och hon berättade in i minsta detalj kunde vi ha hunnit med att göra klart kapitel 8 och 9. Istället så måste vi börja en timme tidigare på fredag och gå 8-11 och sen måsta vi ha ännu ett extrapass på måndag klockan 9-11. Jag blev så irriterad och arg på läraren för på fredag var ju min sista dag i skolan och sen skulle jag och mamma åka till Bollnäs på måndag och handla det sista innan julen och sen åker ju jag på kryssning på onsdag-torsdag. Så nej tack jag skippar nog lektionen på måndag. Det blir väl bara en massa onödiga disskutioner som vanligt och vi hinner väl ändå inte med det som ska göras....Kändes jävligt onödigt att gå på lektionen idag..suck. När vi kom hem iaf så tog jag med Dessi på en sparktur. Det var 10 minusgrader så jag fick ta på henne täcket. I början så frös hon och hoppade på tre ben men sen när hon började dra sparken så flåsade hon.

En tråkig och sorglig nyhet: Min gröna undulat (har tyvärr inget namn på honom men brukar säga Oliver) låg på burgolvet idag och var heldöd. Tyckte synd om honom men tror han dog av sjukdom. Jag har inte haft honom så länge heller. Han kunde heller inte flyga för han hade tappat sina stjärtfjädrar och vingpennor så det är ju skönt för honom att få vila i frid.

R.I.P OLIVER






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0