Melodifestivalen deltävling 1 Växjö

Dom som tävlade i Melodifestivalen i Växjö igår var:

De åtta tävlande artisterna är:



Inga bra bidrag var det. Sean Banan va ju bara löjlig och jag fattar inte att han tror att han e en artist. Han kan ju inte sjunga! The Moniker va lika konstig som förra året. Afrodite va helt okej, fina klänningar o rätt bra låt:)Dead by April va inge bra eftersom jag gillar ju inte ens den typ av musik men ändå så va de ignen bra låt. Marie Serneholt va bara pinsam i sin guldpaletthelkroppsdress. Såg ut som en guldfisk. Hon dansade ju inget heller och ändå hade hon ju en poppig låt...Thorsten Flinck orkade jag inte ens kolla på, så dålig va han. Loreen förstod jag inte ens va hon sjöng om...

Nej hoppas att nästa vecka blir bättre!

HELA RESULTATET

Så här slutade deltävling 1 av Melodifestivalen 2012:

1. Loreen

1. Dead by April

Andra chansen: Sean Banan

Andra chansen: Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern

5. Afro-Dite

6. Marie Serneholt

7. Abalone Dots

8. The Moniker

Finalisterna och Andra chansen-tagarna presenteras utan inbördes ordning.

Antal röster: 535 711 (1 084 251 kronor skänktes till Radiohjälpen).

Tv-tittare: 3 370 000 (rekord för en deltävlingspremiär).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0