På väg mot Ljusdal!

Igår så höll jag på o packa lite inför helgen o städade upp lite i lägenheten efter jobbet. Kom i säng efter midnatt så jag kanske sov typ 5 timmar för jag skulle upp idag kl 5.30 för o hinna med tåget. Jag åkte med 7.26 tåget från Stockholm central. Jag var lite osäker på om det var rätt tåg eftersom det stod Östersund på tåget men det var det enda tåg som gick 7.26 så jag hoppades att det var rätt. Och det var de:)Det var inga byten. Jag hade gjort iordning en god baguette hemma som jag käkade på tåget, va väl sådär me folk. När vi var typ i Bollnäs så fick vi stå och vänta i 30 minuter!!!!Snacka om dåligt. Då var det ett godståg som hade ett lok som itne orkade dra upp tåget för en uppförsbacke så dom måsta låna vårat lok och våran lokförare för att dra upp detta tåg innan vi kunde åka vidare!!Snacka om drygt. Så jag kom lite över 30 minuter försent till Ljusdal. Tog då nästan 4 timmar för mig o komma fram. och nu har man åkt från soliga sthlm till regniga Ljusdal!!!!!!!!!Åhh, snacka om att jag blev irriterad. Syrran ringde o sa att de va klarblå himmel o strålande sol i sthlm nu medans jag åker upp till regnrusk o skitväder!

Min syster från Bergsjö mötte upp mig med bilen 11.25 så åkte vi och fikade på Finesse.

Jag o syrran delade på en budapestbakelse:

Och en marsipanbakelse. Sen gick vi i lite affärer o kollade o sen åkte vi till Dollar Store:) Dom hade byggt om där o de va jättefint, mkt större o mer öppet. Och sen hade dom byggt en mysig fikahörna där man fick gratis kaffe/choklad/te:) Jättebra ju.
Vi åkte till pappas jobb och hämtade hans lägenhetsnycklar och sen åkte vi upp och han kom dit kl 15 så jag satt och surfade medan dom gjorde maten:)
Terra åkte hem vid 19.30 tiden och jag ska kolla på Twilight, den första filmen på svt1 nu kl 21:) Jag äälskar Twilight! Sen blir det sova för mig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0