Cinderellakryssningx2:)!!

Jag e fan kryssningsberoende hehe:) Jag bara ÄLSKAR kryssningar!!!<3<3<3
I fredags åkte jag Cinderellakryssning igen tsm med min syster och mamma o hennes sambo. På morgonen så åkte jag tidigt till Ekskogen i Vallentuna för att lämna Dessi på hundpensionatet. Jag träffade Helena som skulle ta hand om Dessi och det fanns en labrador och en irländsk setter som var inackorderade under helgen bara. Det spöregnade ju ute:( Trist. Men hon kom och hämtade Dessi o mig på stationen så vi slapp gå. Det kändes sjukt jobbigt att lämna henne till en främmande människa och Dessi blev så ledsen när jag åkte:(
Sen åkte jag tillbaka till stan. Tar fan 45-50 min med Roslagsbanan till Sthlm östra, sen byte där till röda linjen mot stan, 10 min. Och Roslagsbanan går ju bara en gång i timmen..suck.
Jag åkte från Fisksätra 8.50 och va framme i Ekskogen 10.35. När jag kom tillbaka till stan hade klockan redan hunnit bli 13. Jag åkte till Blodcentralen på Hötorget och pumpade ut en massa blod till blodbanken hehe:)
Kändes skönt efteråt, fick fika och en present. Jag tog en termomugg:)

Det gick jättefort, mitt blod forsade bara:)hehe
Sen gick jag en sväng på stan, kl 17 träffade jag syrran och vi gick tsm med hennes kompis Emma till färjan. Där mötte vi upp Leif och mamma. Sen va de bara dags o kliva ombord då!!!
Vi gick till hytten och lämnade grejerna, fick hytt på däck 6:) Sen gick vi runt en sväng på båten och på taxfreen, så jävla töntigt o irriterande att dom inte säljer nå alkohol på helgerna på färjan bara för att man ska köpa mer drinkar i baren!!! Fan om man hade vetat de så hade man ju tagit med sprit ju....
Aja, som tur e så e de många killar som vill bjuda på drinkar:) Vi gick till restaurangen och käkade en jättegod räksallad. Och vem stod inte i kassan om inte snygge Arnold!!! Han e en riktig heting<3<3
Sen gick vi ner och fixade iordning oss. Syrran lockade mitt hår som vanligt hehe:)
Sen va de party all night long!!!!Fy fan va kul vi hade, dansade och festade. Det blev ju lite uppehåll med regnet ett tag så då hade dom dansgolv med DJ ute på däcket på Fun Club. Det var världens drag där! Så jävla kul! Festade rätt mkt inne på Club Seven oxå:) Hittade trevliga killar där o visst blev de lite hångel här o där haha
Gick o la oss när nattklubben stängde kl 4. Sen vaknade jag typ kl 6 o satte mig i duschen och duschade typ en timme, då knackade jag på hos mamma o Leif, de va visst inte populärt men jag trodde ju att klockan va typ 8 lr 9 ju. Syrran va ju på våran toa så jag måsta ju låna deras. Sen gick jag o vilade till kl 8.30 typ. Då ville jag gå till frukosten fast man va ju rätt bakis. Åt inte så mkt av buffén men god va den:)
Vi va lite i hytten o gick runt på båten, försökte vila lite. Det blev ju finare väder under lördagen och blev riktigt varmt när vi skulle hoppa av båten kl 15.30. Mamma o Leif gick till puben Oliver Twist, Stinas kompis Emma åkte hem och jag o Stina satt o solade i 1,5 timmar innan vi skulle hoppa på båten igen:)
Vi fick hytt på samma däck som tidigare, på däck 6:) I helgen har jag ju även träffat på båtpastorn Rut:

Det var ju kul:) Mamma bjöd mig o syrran på den goda vikingbuffén:) Det va så jävla mkt folk, va fullt på alla sittningar utom den kl 20.30 så vi fick ta den då. Vi gjorde iordning oss efter maten så vi kom iväg till nattklubben efter midnatt, så de blev ju lite sent...Man va ju lite trött andra kvällen men men. Det va många snuskiga och efterhängsna killar som ville snuska sig så de va inte så kul andra kvällen. Vi gick o la oss lite tidigare än första natten...det spöregna ju ute hela kvällen/natten....tråkigt. På söndagsmorgonen va jag inte nå bakis så de va jättegött med frukostbuffé:)
Sen gick jag till taxfree och köpte lite godis och spriiiiiiiiiiiiit! Det blev visst en till Finlandia:)hehe kunde inte låta bli!
Jag köpte ju en Finlandia Lime när jag o Jessica åkte och nu köpte jag en  Finlandia grapefrukt. Nu har man så de räcker ett tag:) När det tar slut så får jag åka båt igen hehe
Jag fick en Amarula av mamma och Stina fick en stor Baileys flaska.
När vi var framme kl 15.30 regnade det fortfarande. Jag o Stina åkte bussen in till Slussen, sen skulle jag åka ända till Ekskogen för att hämta hem Dessi, jag hade saknat henne jättemkt o de va så sköönt när jag äntligen fick träffa henne:) Jag ringde Helena på tåget och förväntade mig det värsta men hon sa att det hade gått hur bra som helst. Dessi slutade skälla och skällde bara när dom öppnade dörren, dom hade tagit promenad samtidigt med Dessi och labradoren och det gick jättebra. Det var så skönt att det gått bra. Hennes sambo mötte upp mig på stationen med Dessi, hon blev överlycklig över att se mig:) Sen tog vi tåget tillbaka till stan. Var hemma kl 19.30.....
Nu får vi se när nästa kryssning blir inbokad då! Längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0