Varit hos veterinären med Dessi...

Igår jobbade jag till kl 13.45. Cyklade hem och gick ut med hundarna och sen fixade jag mig iordning och åkte till veterinären kl 15.20.  Hade tid på kliniken kl 15.45 för att Dessi har ju kissat ner sig två ggr.
När vi kom dit så fick jag gå ut en sväng med Dessi för o få ett urinprov...pinsamt o gå ut med en rondskål o fånga upp Dessis kiss i haha! Måste ha sett askul ut, tur att de inte va nån ute just då:)
Dom hade hittat flera röda och vita blodkroppar i hennes urin som troligen visade på en urinvägsinfektion så jag fick recept på tabletter för det. Och sen ska jag dit om 9 dagar och göra om urinprovet och om hon fortfarande inte är bra så måste dom ta en massa blodprover o grejer.
Så jag hoppas verkligen att hon blir bra.

Sen frågade jag eftersom Dessi har ju tappat päls i ansiktet vid örat och när hon opererades så fick jag ju recept på schampoo mot svamp som jag ska schampoonera efter operationen men veterinären sa att, ja hon kunde lätt ta några hårstrån och kolla upp det så vi var på säkra sidan så det inte va nå hårsäckskvalster. Och jag tänkte att jaha hon får väl kolla upp det då och som sagt så va de ju jästsvamp men hon sa ingenting om hur mkt det skulle kosta så bara den lilla laboratorieundersökningen kostade mig 600 kr. Om jag visste de så skulle jag ju inte gjort det men nu vet jag till nästa gång att man alltid ska fråga vad allting kostar.

Hon tog bort stygnen på Dessi oxå och det va ju gratis iaf men själva besöket kostade 490 kr+ att hon skrev recept 60 kr.

Så hela veterinärbesöket gick på 1 150 kr. Plus att jag ska dit om 9 dagar igen så de blir väl nå tusenlapp till.
Det kostar verkligen....men de e ju klart att de e värt det, hon e ju en familjemedlem och hon har ju inte haft nå höga veterinärkostnader förrän nu så...o sen va de ju mitt val o kastrera henne så då får man ta komplikationerna efteråt oxå...

Hon fick tabletter som heter Vetrimoxin vet 450 mg, kostade 185 kr för 16 tabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0