Surströmming:) MUMS!

I tisdagskväll kl 19.30 dukade vi upp nere på gården och åt surströmming:) Sååå göttigöttans va de:) Va så längesen jag åt de sist.
Inte så många som e förtjust i den fisken men jag tycker att man iaf ska smaka innan man uttalar sig om den här goda fisken:) För den smakar inte som den luktar!

När man äter surströmming ska man äta tunnbröd med messmör på, lök och färsk potatis till så blir de riktigt gött!
När klockan blev 20.20 så gick jag o Terra upp, det blåste jättemkt och va inte så varmt ute som det hade varit tidigare på dagen. Men strax därefter så kom även dom upp och vi åt tsm hemmagjord rödvinbärspaj med lite knäcköverdrag:



Inte snyggaste bilden på mig men den bjuder jag på:) Mamma har ju nästan som ett växthus på den inglasade balkongen och  tomatplantorna växte ända upp till taket:

Drack lite cider på kvällssidan:

Det blev en sen natt igen, nån gång efter midnatt. Det är verkligen jättemysigt att sitta på balkongen där:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0