Kastrera Dessi 19 augusti

Bokade tid igår för att kastrera Dessi. Ringde till Solsidans veterinärklinik och fick en tid kl 8.15 fredagen den 19 augusti. Operationen kommer kosta 6.150 kr. Men jag har funderat så många år på att kastrera henne men antingen har man inte haft ekonomi för det eller så har det inte blivit av.... Men hon blir ju verkligen stressad och osäker när hon är skendräktig och hon har den värsta skendräktigheten då hon skakar, vaktar extra mkt, piper och tussar på sitt juver så hon får en massa mjölk där.
Nu när hon börjar närma sig 8 år i december så blir jag mer och mer rädd för att hon ska få livmoderinflammation eftersom hon har alla förutsättningar för o få det eftersom hon blir så skendräktig och hon har ju fått abortspruta tidigare och det är inte heller bra om hon har fått det...Och om hon skulle få livmoderinflammation och jag inte hinner få in henne i tid till veterinären så kanske hon inte klarar sig. Men om jag kastrerar henne så kan hon ju inte få detta.
Det kommer nog kännas skönt att äntligen göra den här operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0