Dagskryssning Vikingline

Igår skulle jag o Terra prova på o åka dagskryssning med Vikingline. Vi måsta ju kliva upp 5.30 för 6.44 åkte vi  från Fiskis o snacka om att man va trött när man typ sovit 5 timmar lr nåt...
Vi checkade in och väntade på insläppet. Här är en del av den lååånga kön som skulle med båten Isabella:

Och här sitter jag o Terra o väntar:


När vi kom på  båten så gick vi runt o kolla en sväng:

Vi hade rätt tråkigt eftersom båten gick kl 7.45 o vi skulle äta vikingbuffén kl 11.15. Man va ju såå trött o man hade ju ingen hytt o gå till o vi checkade in taxfreen en sväng men de gick ju fort. De va ju mulet o inte så bra väder så man kunde ju inte sitta på däck o sola direkt:(
Men här är bild på när vi äter buffé:



Detta köpte jag i taxfreen hehe:


Och denna köpte Terra;

Vi köpte spriten efter vi hade ätit mat och sen kom den långa väntan o sysslolösheten.. Kl 14 så måsta vi byta färja  så då bytte vi till färjan Amorella. Det var så kass underhållning, en massa barnfamiljer och dåligt väder så vi visste inte va vi skulle hitta på. Men då kom jag på att dom brukar ju visa bio, så vi gick upp till konferensavdelningen och kl 16.00 svensk tid så gick bion "RIO", den som jag så länge har velat se:

Det va en jättebra film, de va bara jag o Terra på bion:)hehe.
Efter bion s satt vi trötta o bara väntade på att vi skulle anlända till Sthlm.
När vi va framme 18.55 så åkte vi bussen till Slussen där vi träffade våran syrra Emelie:)
Vi gick på restaurangen Bauer:

Det va en fin restarurang men lite väl hög musik men maten va jättegod:)
Kl 21 gick vi därifrån och jag o Terra åkte till Fiskis o Emelie åkte hem till henne.
Jag kommer aldrig mer åka dagskryssning iaf! Inget slår Cinderellakryssningarna, dom e fan bästa kryssningarna:)
Jag hade mkt hellre velat åka Cinderella:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0