Dagen D

Jag gick o la mig efter 00.30 inatt så jag va rätt trött när klockan ringde kl 6.30 imorse, så trött så jag försov mig till kl 7!!!Det va fan tur att ja vaknade o hann i tid till tåget med Dessi:) Hade bara 30 min på mig o fixa iordning mig o rasta Hilda o så...
När vi kom dit så skulle ju jag lämna Dessi där kl 8.15 men eftersom Dessi kanske kommer skälla i boxen så fick jag vänta tills sköterskan kom kl 9 så jag fick ta en promenad med Dessi....Lite drygt för då kunde jag ju kommit kl 9 istället då...aja, jag frågade om Dessis fläck på sidan där hon tappat lite päls och veterinären ville ta en hudbiopsi men eftersom jag inte gjort en hudutredning på Dessi så ville hon inte ta en biopsi utan hon skrev ut ett recept på Fungoral som är mot svamp. Jag har alltid trott att Dessi varit lite missfärgad i pälsen och flera som har sagt att jag måste borsta bort den "smutsiga" pälsen och hon har ju aldrig haft klåda. Men vi får väl se hur det går med detta schampoot då. Jag ska börja med det när stygnen tagits bort.
Jag satte in Dessi i en av burarna och sen tog jag 9.15 tåget hem. Det stannade i Igelboda som är en station från Fiskis och tåget mot Slussen gick 9.38 o jag va där typ 9.25 så då tog jag en promenad i stället till Fiskis för att hämta ut receptet, fick ju smärtstillande tabletter till Dessi men självklart så hade dom inte tabletterna i Fiskis....
Jag gick hem och rastade Hilda, o sen efter en stund hemma så tog jag cykeln till Tippen och hämtade ut medicinen där:) Kostade 80 kr för 20 tabletter Norocarp.
Jag ska hämta hem Dessi kl 16 så jag blir väl här hemma nu o väntar på det....
Det är jättehärligt väder ute nu när solen lyser men det stod i metro att de skulle  bli regn.....hmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0