Måndag 26 april

Nu har jag börjat skriva upp när jag får mina magsmärtor, magkramper osv. Idag är åttonde dagen jag vaknar av magsmärtor. Känns lite tjatigt fast man är van. Fick ju inte ge nå blod när jag gick på blodgivning här i Stockholm typ förra veckan. Jag har tidigare gett blod i Ljusdal fast jag haft mina magproblem och det försämrar ju inte min blodkvalitet men på grund av att jag förlorar vätska så skulle en blodgivning påfresta min kropp sa sjuksköterskan men konstigt att det har gått så bra tidigare då!
Hon hade tydligen jobbat på en mag och tarm avdelning och det var ju en riktig otur att just jag fick henne då...Hon tog in mig på kontoret och vi snackade kanske en halvtimme om mig och mina problem. Hon försökte övertyga mig om att ändå göra en koloskopi men den gick jag inte på. Jag fick ett halvår på mig att göra den så nu kommer jag inte få nå kallelser på 6 månader och hon tyckte det vore så kul o få följa upp mig men det kan hon ju glömma. En koloskopi skulle jag aldrig kunna gå igenom. Nej, där går gränsen faktiskt. Har jag levt med dessa problem i 10 år så klarar jag nog några år till oxå. Det är bara att knapra i sig tabletter varje dag...
Läs detta blogginlägg så vet ni hur jag har det och vilka problem jag har:
http://feelgood-lookgood.blogspot.com/2006/08/att-leva-med-ibs.html
Stämmer in rätt bra på mig. Jag reagerar heller aldrig på nå tester utan alla läkare säger att jag är frisk som en nötkärna och sista undersökningen som är kvar är just en koloskopi men jag VET att dom inte kommer hitta något och därför tycker jag det är helt onödigt att jag ska behöva utsättas för en sån förödmjukelse och att känna sig så utlämnad och blottad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0