Jobbsök

Har sökt lite jobb idag. Tar bara sån jävla tid...Måste ändra och fixa hela tiden inför varje jobb man söker ju. Och det finns ju en hel djungel med personliga brev och CV på Internet att läsa igenom för att hitta bra formuleringar.
Imorse vaknade jag tidigt. 7.20. Klev upp och käkade frukost. Pappa tog morgonpromenaden med Dessi och när hon kom hem var hon helt vild. Jag som tänkte sitta vid datorn och söka jobb men det gick inte. Hon kom med ena leksaken efter den andra och skällde på mig och ville leka. Hon höll på att krafsa med tassen på mig och ville hela tiden ha uppmärksamhet. Hon som brukar vara så lugn inomhus. Jag klädde på mig och gick runt elljusspåret 5 km med henne och hon hade klövjeväskan på sig. Så nu ligger hon och sover gott i soffan och jag kan tillägna mig tid till jobbsökandet. Ska snart ner till Coop och handla lite food:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0