Lördag

Imorse hade jag sovmorgon:)skönt. Klev upp kl 9.30. När jag gick ut med Dessi så snöade det ute:)Det var ju små snöflingor men som senare regnade bort:(
Innan jag gick ut med Dessi så städade vi hela lägenheten. Jag städade upp på balkongen också som vi inte använder nu i höst så jag staplade upp lite flyttkartonger längs väggen där så vi slipper ha dom i lägenheten. Orkar inte ta ner allt i förrådet. Är ju så mycket grejer där ändå.

Sen tog jag en promenad med Dessi på elljusspåret. Tog 10 kilometers sträckan. Kortade av den lite då jag blev så blöt om fötterna så vi kanske gick ca 8 km.

Det är nu hösten är som tråkigast. Det är grått, mulet, blåsigt, kallt, fuktigt och regnar. De flesta träd står nakna och löven ligger bruna på marken. Alla vackra färger och den sköna höstsolen är som bortblåsta. Nu väntar vi bara in vintern. Jag gillar inte den här delen av hösten och längtar så efter snön.

När jag kom hem så hade pappa lagat Biff á lá Lindström och det var väldigt gott.

Nu blev man lite trött efter promenaden och den goda maten så nu ska jag bara sitta vid datorn en stund:)
Ikväll blir det lugnt hemma. Tänkte titta på filmen Little Miss Sunshine ikväll kl 21.30 på kanal 4. Den verkar jättebra:)


Kommentarer
Postat av: joi

Jag köpte mina på Din sko. Dom är inte riktiga eftersom dom skulle isf kosta runt 1500-2000 spänn.

Men jag älskar mina. Kan tyvärr inte änvända dom nu när det rengar ute. Får vänta tills det blir kallare :)

Ja jag såg filmen på bio och den är verkligen jättebra. Får se om jag ska se den igen ikväll. :)

Ha en mysig lördag!



puss

2009-10-24 @ 17:50:39
URL: http://jdore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0