Arbetsförmedlingen

Nu har jag pratat med Arne på Af för att göra upp en handlingsplan. Han trodde inte att jag skulle få nå pengar från A-kassan men att jag skulle höra med kommunal om jag får slå ihop min arbetstid på McDonalds och Öjegården eftersom jag studerat i 1 1/2 år. Han tyckte det var bra att jag sökt många jobb men det finns ju mer att söka. Han tyckte oxå att jag skulle satsa på stockholmsområdet då det finns ganska bra med arbeten där. Frågan är ju bara hur jag gör med hunden. Men allting ordnar sig väl. Om man fick hjälp med hyran så skulle man ju kunna hyra ett rum och hitta hundvakt till Dessi och söka jobb på plats för då kanske man redan har hundvakt till Dessi när man väl får jobb där. Men han sa att om jag fortfarande är arbetslös den 17 november då jag ska träffa Arne på Af igen så kommer jag få studiebidrag på 1050 kr i månaden. Det är ju ingenting så jag måste hitta jobb ganska snarast. Han sa att jag i så fall fick höra med sociala om dom kunde bidra. Men jag måste få svar från akassan först. Och på vissa jobb som ex pesonlig assistent så kan man ju i vissa fall ta med sig hunden på jobbet. Är ju beroende vem man söker till. Jag söker ju inte till brukare som är allergiska.
Jag hoppas iaf att jag hittar nå jobb fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0