Praktik

Ja nu var det ett bra tag sen jag bloggade...
Förra veckan började jag min praktik på IVA på Hudiksvalls sjukhus.
Emelie fyllde 24 år den 9 mars GRATTIS SYRRAN!
Första dagen var det så mycket att ta in. Så det blev mest att jag fick se vart allt fanns och så. I tisdags var jag där 7-16 och då fick jag hjälpa till med hygienen på patienterna och fick byta sond.
I onsdags var jag ledig så då tog jag bara det lugnt hemma.
I torsdags jobbade jag 14-22. Fick vara med om en bronkoskopi som menas att man går ner med ett instrument via halsen för att se ned i bronkerna. Det var kul att se. Jag fick ta en tidigare buss så jag kom till Ljusdal klockan 22.30. Jag skulle sova i pappas lägenhet så jag fick sova lite längre eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter klockan 7 igen. Jag kom till lägenheten 22.45 och tog en dusch. Pappa var inte hemma då. Sen gick jag och la mej. Men inte fick jag sova nåt. Vaknade klockan 3.00 av att det dånade musik i hela huset!!!Jag blev såå irriterad. Jag försökte somna om igen men det var omöjligt. Sen tystnade det en stund och sen var musiken igång igen. Klev upp mycket tidigare än jag behövt och ringde till Securitas innan jag gick till bussen klockan 5.00. Dom kunde inte göra något eftersom jag inte visste vilken lägenhet ljudet kom ifrån men hon skrev en anmälan iaf. Men när jag gick utanför huset hördes det jätteväl ut. Suck vissa förstår inte att folk ska jobba tidigt en fredagmorgon...Jag kunde lika gärna ha åkt till Järvsö så hade jag fått mer sömn iaf.
I fredags var jag skittrött på jobbet eftersom jag knappt sovit något. Min syrra hämtade mig efter jobbet 16.30 och vi handlade och åkte sen hem till henne i Bergsjö.
Elisabeth åkte ut från Lets Dance. Äntligen! bra var väl det.

Kommentarer
Postat av: Nypan

Hah men gumman, du kommer väl ihåg hur vi röjde på onsdagarna på gärdeåsen i ljusdal. Då hade inte vi nå samvete för dom som skulle upp o jobba heller ;) Men jag förstår att du blev irriterad :)

2009-03-18 @ 00:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0