Marsvinsutställning!

I fredags åkte jag till Gävle. Kajsa och jag skulle på marsvinsutställning igår så jag sov över hos henne.
Vi kollade på Lets Dance och det var ju en skräll att Niclas Wahlgren åkte ut. Elisabeth kan inte vara bland de topp 4 men tydligen är hon ju det. Hon är ju asdålig.Blev både förvånad och irriterad att hon fick vara kvar!
Stackars Niclas:(
Laila var ju superbra som vanligt:) Gillade inte hennes klänning eller hennes frisyr men dansen var ju väldigt bra.



Spännande inför utslagningen:)

syrran ville inte va med på bild:)hehe
Vi spelade tv- spel efter Let´s dance till klockan var ett på natten. Gick och lade oss vid halv två och jag kunde inte sova för alla 5 marsvinen pratade så mycket så det var svårt att få nån sömn:(grr
Vet inte vilken tid jag somnade men det var iaf sent. Sen klev jag upp klockan 6.30 för att göra iordning mig själv och marsvinen inför utställningen.
Det var incheck klockan 8.30-9.30. Vi var bland de första på plats och det var jättemånga marsvin:) Jättekul att få se så många olika raser:)Utställningen började väl ca 10 och Electra mitt skinny 3,5 mån var bland de första ut. När hon höll på att dömas skulle mitt teddy Elvira in. Syrran fick göra sig iordning för att ställa henne men jag blev just klar med Electra sen var det bara ställa teddyn fort. Sen fick inte Kajsa vänta länge innan hon fick ställa hennes teddy.
Vi blev klar vid lunchtid 12 ca.
Så det gick väldigt fort.
Resultatet blev:
Electra som ställdes i Petclass 3,5 månader gammal:
Kropp och sundhet: max 25p fick 21p, lite liten, annars trevlig
Temperament: max 15p fick 13 p, nyfiken
Päls och hud: max 15p fick 12 p, ren och fin, lite sårig i nacken
Ögon: max 10p fick 9p, fina
Öron: max 10p fick 9p, fina rena öron
Tassar: max 10p fick 9p, bra klippta klor
Övrigt: Charmig bebis
Kondition/presentation: max 15p fick 15p
Maximal slutsumma: max 100p fick 88p
Placering: 3/6
Valbo 7/3-09
Domare: Susanne Bornelöv

Electra fick även ett Hederspris!

Elvira som ställdes i rasklass 8,5 månader gammal
Resultatet blev:

Kroppsform: max 15p fick 12p, något liten, önskas mer massa
Öron: max 10p fick 9p, bra
Ögon: max 10p fick 9p, fina
Pälsriktning: max 25p fick 20, antydan sadel, platta sidor
Pälskvalitet: max 15p fick 12p, något mjuk
Pälstäthet: max 15p fick 12p, önskas mer
Kondition/presentation: max 10p fick 10p, bra presentation
Max summa: max 100p fick 84p
Placering 5/5
Valbo 7/3-09
Domare: Lena Tysk

Det var 38 juniorer, 92 seniorer, 2 guidestandard, 2 ost, 4 klippta långhår, 8 uppfödargrupper, 52 petclass som var anmälda.
Så det var många marsvin.
Jag träffade Electras uppfödare där som försökte sälja på mej en skinnyhane som hon hade med sig:) Det fanns jättesöta marsvinsungar som var till salu på utställningen och jag såg jättefina skinnymarsvin som ställdes ut och teddysarna var superfina:)
Här kommer lite bilder från dagen:)

syrran med hennes teddy:)


Anki, Electras uppfödare får sitt marsvin bedömt:)

Lena Tysk domare.

många burar

Våran domare


Så här fina ska teddysar se ut:)

Så här fin ska skinny se ut:)

Tjejen i rosa tröja har ett marsvin från Electras uppfödare Mosaique´s Elaiza:)

Där står Anki med papper i handen.

Så här såg Electra ut :) Hon fick lite sår i nacken efter hon blev biten av en av teddysarna dagen innan så det var riktigt synd:(

Jättefin Teddy

Sen efter utställningen åkte vi in till Gävle och åt mat på det här stället:

Vi åt tacosbuffé

men som ni ser tyckte jag inte det var speciellt gott men jag åt ändå!
Marsvinen hade vi med oss in och dom blev väldigt glada över salladsbaren:)hehe
Vi smusslade in lite grönsaker till deras bur:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0