HAR FÅTT SOMMARJOBB PÅ INTENSIVEN I HUDIK!!!

Igår jobbade jag 7-16. Förra veckan frågade min handledare och en sjuksköterska var jag skulle jobba i sommar och jag sa Öjegården på ett äldreboende i Järvsö men jag trivs ju inte med det jobbet för det är ju akutsjukvård jag vill jobba med. Så dom pratade med vårdenhetschefen och sa att dom tyckte jag skulle få jobba här i sommar. Och sen kom chefen och frågade om jag var intresserad eftersom dom söker vikarier just nu. Och jag svarade självklart JA. Men jag måsta göra en lokal ansökan ändå så jag gjorde den igår och skickade den på jobbet. Sen redan på lunchen så pratade chefen med mig och sa att det var klart med sommarjobb för mig nu så jag kan ringa och avboka jobbet på Öjegården. Jag blev så överlycklig:) När jag har jobbat i Hudik på IVA kan jag ju söka vilket undersköterskejobb jag vill på sjukhusen. Och VART jag vill:) Ska verkligen ringa sjukhusen i Stockholm i augusti eller nåt och höra efter jobb.
Helst vill jag jobba på en akut avdelning eller plastikkirurgi eller operation. Jag trivs jättebra där jag är nu och att få jobba på IVA i tre månader är ju en jättebra merit. Oftast brukar dom ju vilja ha personer som har erfarenhet med akutvård men dom sa det att jag är ju här nu i tre veckor och sen får man ju gå intro när man börjar så det ska nog gå bra.
Igår fick jag hjälpa till att duka upp för en CVK som är en plastkateter som sätts in i halsen och den används till injektioner, infusioner, transfusioner och blodprovstagning.
Sen fick jag se när dom gjorde den också. Jag fick se en lungröntgen och fick vara med vid en defibrilleringsom är när man skickar strömstötar genom bröstkorgen. Jag fick också ta ett blodprov idag som gick jättebra.
Det var fullt upp igår och patienter åkte och kom.
Det är det som är så kul på såna här avdelningar. Att det händer saker hela tiden.
Så nu slipper man ta hand om pensionärer och koka gröt på morgnarna:)
Imorgon ska jag jobba klockan 7-16 så då kliver man väl upp efter 4 tiden nån gång...
Hudiksvalls sjukhus hyr ju en trerumslägenhet på Håsta i Hudik som man kan använda som övernattningslägenhet men jag måste fråga eftersom jag vill ju helst ha med Dessi men om det inte funkar och om jag inte hittar annat boende så får hon i så fall bo i Järvsö då mina två småsystrar bor här då.

Idag är jag ledig. Vaknade 7.20 imorse och steg upp. Jag tog en dusch och renbäddade sängen, städade åt marsvinen, diskade, tvättade, skrev ett skolarbete och rastade hundarna. Sen gjorde jag iordning en termos med varm choklad och en prickig korvmacka och ett äpple och tog med mig Dessi på en härlig sparktur nu medan snön ligger kvar på backen. Vi åkte till Järvsö klack och det var superbra sparkföre. När vi var framme satte vi oss och fikade och njöt i det härliga solvädret. Dessi var på jättebra humör och var väldigt busig av sig. Höll på och rulla i snön och jag tog med hennes boll som hon var lite tokig i:) När jag kom hem kopplade jag upp hundarna på gården så nu har dom legat och solat och tuggat på tuggben här ute:) Snart kommer väl mamma hem från Ljusdal också.
Ikväll är det Den rätte för Rosing och Desperate Housewives.
YES!!!
Nu längtar jag verkligen tills jag blir klar med min utbildning så man få börja jobba!

Kommentarer
Postat av: Nypan

Gud va roligt för dej att du fått sommarjobb där :D Jag e lite avundsjuk ska du veta, jag vill ju oxå jobba me såntdär ;)

2009-03-18 @ 00:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0