Svårt att sova.

Igår jobbade jag natt igen. Jag vaknade 4 på natten i lördags men somnade och vaknade klockan 9. Låg i sängen till klockan 10 sen klev jag upp. Jobbade min första natt utan handledare igår. Var lite struligt när jag började jobba då det fanns så mycket att göra så jag fick börja klockan 21 istället. Ingen hade skrivit upp vilken patient jag skulle ta hand om så jag blev så irriterad. Fick till slut ta hand om två patienter tillsammans med sjuksköterskorna. Natten gick väl sådär. Jag kände mig lite osäker och hade gärna velat gått lite längre med handledare men men. Nu jobbar jag bara en natt till och sen är jag ledig i 5 dagar!
När jag kom hem imorse klockan 9 rastade jag hundarna och gav dom frukost. Sen tog jag ut marsvinen eftersom solen strålade så varmt och härligt:) Då tänkte jag att jag skulle ta madrassen ut och ligga i gräset och sova en stund men Dessi bara skällde på allt som rörde sig så jag fick gå in med hundarna igen. Hilda ska ju vara här i två veckor nu tills Stina flyttat klart. När klockan var 10.00 gick jag in för att sova. Det var jättevarmt men jag slumrade till och vaknade igen klockan 11. Då gick jag upp och hämtade tidningen och läste den och sen tänkte jag att jag måste försöka sova lite till men lyckades bara ligga i sängen en halvtimme till. Så i en och en halv timme har jag sovit och så ska jag jobba hela långa natten, ett 10 timmars pass.

Jag kommer få det väldigt tungt och jobbigt inatt. Men det blir ju så när man jobbar 3 nätter på rad så får man ju svårt att sova. Kajsa och jag har varit nere på stranden och badat hundarna nu och sen plockade vi gräs åt marsvinen. Ska käka något innan jag åker. Bussen går 19.50 från Ljusdal. Imorse var ju bussen på väg med mig till bussgaraget. Hade svårt at sova på bussen och slumrade till innan stationen. Men chauffören hann inte åka så långt förrän jag vaknade och hoppade av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0