ROBINSONFINALEN!!!!!

I lördags vid 10 tiden cyklade jag och Kajsa till Äventyrsbadet i Borlänge. Men äventyrsbadet var stängt pga renovering tills den 20 juni så vi fick simma i bassängen bara men det var härligt ändå. Var längesen jag var på badhus. Närmaste badhuset här är Bollnäs eller Färila. Men långt att åka ju:(
När vi hade badat klart gick vi på Kupolen och shoppade. När vi var klara cyklade vi tillbaka och började packa in grejerna i bilen för att åka till Järvsö. Vi har haft jättekul i Borlänge med superfint väder hela helgen. Kajsa och jag skulle försöka ta oss ur Borlänge och Falun med alla rondeller, trafikljus och olika filer. ( Jag är så dålig på stadskörning).
Men allt gick bra och efter två timmar så var vi framme i Bollnäs. Där handlade vi mat på Coop och åkte sen hem. När vi kom hem hade pappa tänt grillen och vi skulle äta kotlett och potatis. det var supergott. Vi kom hem ca 19.30.
Klockan 20.00 började den efterlängtade ROBINSONFINALEN!!!
Jag har länge hållit tummarna för att Anna skulle vinna men jag tyckte oxå Jarmo var en värdig vinnare.
I första tävlingen Plankan så såg Ellinor ut som en fladdrande sak som skulle ramla i när som helst men ändå höll hon sej kvar medan de andra droppade en efter en. Jag kan inte fatta att hon vann den tävlingen. Var säker på att Nina skulle ta den. När nästa tävling var så låg Anna så nära Jarmo och det var så spännande men när hans planka föll ner och han hade vunnit tävlingen och Anna brast ut i gråt så blev jag alldeles tårögd. Det var så sorgligt att hon inte vann.



Hon är en värdig vinnare och att hon överlevde träsket var ju jättestarkt. Träsket såg ut som man hade hamnat i helvetet. Jag skulle nog aldrig palla av det. Den tysta juryn var det sämsta jag sett. Självklart vann Ellinor då det var 4 stycken i juryn som var från lag Magkal och alla de fyra utom Nina hatade ju Jarmo. Och eftersom Ellinor har varit så osynlig hela tiden så var ju hon mer omtyckt av gruppen men jag trodde Robinson handlade om den bäste överlevaren och inte den snällaste kompisen/lagkamraten. Jarmo har kämpat hårt i alla tävlingar, hittat mat och ätit allt han sett, hållit igång sin kropp med motion och träning och inte visat sig svag. Hela folket ville att Jarmo skulle vinna och jag tycker att det är folket som ska bestämma vem som är värd pengarna. Det var den sämsta Robinsonfinal jag sett. Att Ellinor skulle vinna trodde nog ingen. Alla väntade på att hon skulle röstas ut någon gång. Men så blev det inte utan hon tog hem hela segern.


Jag tycker att Anna Lundh är ganska så lik Mischa Barton som spelade Marissa Cooper i min favoritserie The O.C. Här är bilder från Annas blogg http://www.annalundh.se/
Bilder är från när dom åkte med färjan Birka och om jag visste det skulle jag jättegärna velat åkt oxå!!!!Tänk att få träffa alla Robinsondeltagare:)
Mischa BartonAnna Lundh till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0