RIP Electra

Såg en hemsk upptäckt i buren ikväll. Electra låg livlös längst inne i buren. Det var så sorgligt att se henne. Jag kände mig så skyldig till hennes död och jag fattar inte att jag inte handlade i rättan tid. Nu har det varit kallt ute i ett antal dagar och hon som är skinny har väl varit extra frusen och jag som har jobbat och sovit borta. Jag skulle tänkt på detta innan. Allting är mitt fel. Hur kunde jag göra så mot henne? Jag begravde henne tillsammans med syrrans dödfödda unge tillsammans med en masa vackra blommor.

*28/11-08  + 7/6- 09

Var inte så ledsna,
jag sover inte
Jag är tusen vindar som blåser,
jag är diamantglittret på snön,
jag är solsken på mognat vete,
jag är det milda höstregnet mot din hud.
När du vaknar i gryningsdunklet
är jag det lätta suset av fåglars flykt
och sången om ett annat liv.
Jag är de milda stjärnorna
som lyser dig hem i natten.
Var inte så ledsna,
jag är hos er,
jag är i ljuset,
jag är fri!






Regnet droppar ner från taken
Ligger stilla och funderar
Varför finns du inte mera
Regnet strömmar ner med vinden
Många tårar trillar ner från kinden
Kroppen skakar och jag darrar
Kommer vi av detta att falla?
Regnet vräker nu ner från skyn
Gråtna ansikten är ingen vacker syn
Tänker ändå på dig just som så..
Du är mitt ängladjur som jag inte
längre kommer att nå.
Regnet har nu slutat komma ner
och mitt ängladjur från himlen
åter ler.


Jag kommer alltid älska dig nu och för evigt och jag kommer aldrig glömma dig. Du skulle bli mamma för första gången i sommar men det togs ifrån dig. Jag fäller tårar för din skull ikväll och jag kommer sakna dig oerhört mycket. Förlåt för allt och jag hoppas vi ses en vacker dag. Du finns alltid i mitt hjärta och du är en speciell vän som har berört mig extra mycket.

You will always be here in my heart and I will think of you every day and I hope you come to a better place now. I will see you. Love you so much it hurts. Sorry....
//Love Malin

Kommentarer
Postat av: Jessica

va tråkigt med electra. :(



Jag hade ju 2 degusar när vi slutade skolan, våran hyresvärd vägrade höja värmen i rummet så dom dog båda 2 :( Vilken jävla galning.



På marsvinsungarna skulle jag mer än gärna ta dom 2 hanarna :) skit fina ju! Synd att vi inte bodde större, skulle mer än gärna ha dom. :)

2009-06-09 @ 12:31:08
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Jessica

alltså Benji och Bilbo

2009-06-09 @ 12:32:15
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0