Midsommarafton!

Igår var det midsommarafton. Jag skulle egentligen jobbat men det hade skett ett missförstånd på jobbet eftersom UVA inte har öppet på midsommarafton och jag som skulle få introduktion där igår men jag fick vara ledig istället så det var ju jätteskönt:)
Men jag vet inte vad jag ska göra när jag börjar jobba på UVA eftersom jag inte vet vad man gör där...
Igår grillade vi och det var jättehärligt väder. Det var soligt/molnigt men vi slapp regnet i alla fall:) Hos mamma i Borlänge regnade det. Våra grannar hade ju dubbelbröllop så dom blev nog oxå väldigt glada att det var finväder:)
Igår när vi hade marsvinen i beteshagarna så såg jag att en beteshage var tom och det var där alla 6 hanarna var. Jag hann se Bilbo springa in i den stora rabatten så vi fick försöka fånga in alla ungarna och en marsvinshane Stina hade med sig och vi fick tag på alla utom Benjamin. Vi letade och letade och vi kopplade upp båda hundarna så dom kunde söka upp honom men utan resultat. Vi satte marsvinshonorna i en beteshage nära rabatten så han kanske skulle höra dom och komma men inte det heller. I grannområdet finns ca 5 katter och det ser inte så ljust ut för lilla Benji. Han måste ha varit väldigt rädd inatt. Vet inte vad jag ska göra. Finns inte så mycket mer att göra. Har ju letat och trampat ner hela rabatten i jakten på honom. Det var ju synd att han inte hängde på dom andra marsvinen.

Stackars Benjamin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0