Jobbat i helgen, sovit på sjukhuset.

I lördags jobbade jag kväll och slutade klockan 22.00. Jag skulle sova i övernattningslägenheten på Håsta men typ alla sköterskor blev oroliga att jag skulle sova där då jag inte har någon bil utan måste gå genvägen i skogen för o komma dit. Dom sa att det hänt så mycket på den vägen och att gå där en lördagkväll var inte säkert. Jag tänkte inte så mycket på det men dom vet väl mer som bor i Hudiksvall. Så en sköterska visade mig massagerummet som är på samma våning som IVA och där fanns det en säng och toalett och hon sa att jag fick sova där om jag ville. Så det gjorde jag. När  jag bytt om till mina vanliga kläder gick jag in på IVA och tog en kopp te och tidningar att läsa. Fast jag sov på sjukhuset så gick jag och la mej 23.30. Klev upp på morgonen och åt frukost. Nattpersonalen jobbade fortfarande. Sen gick jag ner och bytte om och började jobba klockan 7.00. Jag sov väldigt bra på sjukhuset och om jag behöver sova mer där nån gång så ska jag nog sova på sjukhuset igen:)
I helgen var min handledare sjuk så jag fick en ny istället. Hon är mycket bättre och förklarar mycket och låter mig göra saker. Hoppas min andra handledare inte kommer imorgon heller. hehe
Igår när jag kom hem från jobbet kollade jag på Gossip Girl säsongsavslutningen. Sen kollade jag på Söndagsparty med Filip och Fredrik. Gick och la mej klockan 24.00.
Idag är jag ledig. Pappa kommer från Söderhamn idag men jag träffar ändå inte Dessi förrän imorgon kväll. Jag har saknat henne mycket men allt verkar ha gått bra eftersom pappa inte ringt något. Han ringde ju i fredags men inget mer.
Det är soligt/blåsigt idag. Vet inte vad jag ska hitta på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0