Första dagen på jobbet

I söndags var det Mors dag så Grattis till MAMMA! Hennes paket glömdes i Järvsö men jag har skickat det idag:) Hon fick en liten present och kort av mej i lördags oxå innan vi åkte.

Det blev inte något långt sommarlov för mig. Jag började jobba redan i måndags och går nu introduktion i tre veckor.
Första dagen var nervös och mycket att ta in. Det kändes som jag måste kunna tusentals saker och jag kände mi ganska osäker på allting....Men igår när jag jobbade gick det bättre. Man måste bara komma in i allt. Jag fick duka upp för en CVK och för en PICCO. Jag fick göra en urinodling och blododling. Det var en väldigt lärorik dag på jobbet. Jag fick även sluta en timme tidigare så det var skönt:)
 När jag kom till pappas lägenhet åt vi mat och sen måsta jag skynda mig för att jag skulle hinna köpa kutterspån på Granngården och tanka och köpa hundfoder. När jag kom till Ljusdals zoologiska sa dom att dom inte ville beställa hem mitt foder för dom tyckte det var onödigt eftersom det bara är jag som beställer Standardt Mild. Så nu vet jag inte vilket foder Dessi ska få. Hon äter just nu Dannes foder som är kvar och det är Doggys.
När jag kom hem fick marsvinen mat och jag tittade på Ugly Betty, Desperate Housewives och Christine.
Imorgon börjar jag 7 på morgonen. Åker till pappas lägenhet med Dessi vid 5 tiden.
Jag är jätteförkyld nu och det har varit jobbigt att arbeta när man är sjuk. Och trött blir man.
Det blev lite kris med hundvakt i helgen då jag jobbar eftersom jag måste sova i Hudiksvall så papp får ta med Dessi till Farmor på fredag och han kommer hem på måndag och jag jobbar tis-tors kväll så jag kommer bo hos pappa då.
Betygen har jag fått nu från undersköterskeutbildningen och resultatet blev:
Lindrande vård: G
Medicinsk grundkurs: G
Omvårdnad: VG
Sjukvård: VG
Vård och omsorgsarbete: G
Psykologi A: VG
Etik och livsfrågor : VG
Människan socialt och kulturellt: VG
Rehabilitering och habilitering: G
Social omsorg: VG

6 stycken VG och 4 stycken G.
Jag är nöjd med mitt betyg som jag fått.

Den eviga och krångliga Netonnet kamera tjafset verkar snart ta slut. Efter att ha missat en hel del minnesvärda stunder i mitt liv som jag gärna velat fotografera kommer jag snart få min kamera. Jag har ju som ni tidigare läst fått hem en kamera Nikon Coolpix S560 som hade en repa tvärs över displayen. Jag fick skicka tillbaka de kameran och skickade efter en ny. Den fanns inte på lager men jag fick hem den rätt fort ändå. När batteriet var fullt laddat gick inte kameran att starta så jag fick skicka tillbaka den igen. Nu har jag ringt efter en tredje kamera fast en ny sort. En 12 megapixlar  

Fujifilm Finepix F60fd



Dom skulle skicka den på en gång. Jag frågade om jag kunde få nå gratis minneskort eller väska till men det fick jag då inte fast dom har ställt till med så mycket för mig. Ska det vara så svårt att skicka med en kameraväska gratis???Nä, utan istället skulle jag få betala postförskott för minneskortet och väskan. Väldigt dåligt tyckte jag!!!!Grrr kommer aldrig beställa därifrån nå mer.

 


Kommentarer
Postat av: Terra

Hoppas att kameran funkar!!!

2009-06-04 @ 17:59:15
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/
Postat av: Terra

Hoppas att kameran funkar!!!

2009-06-04 @ 17:59:34
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0