Avelshanen bokad

Nu har jag fått låna hem den här snygga teddyhanen som ska bo hos mig i november/december för att para sig med teddyhonorna här hemma. Han bor hos Ronja Alftin, Light´s marsvinsuppfödning i Hällbo/Västansjö.
Det ska bli jättekul och spännande att få se hur många ungar det blir och vilka färger vi får. Det är ju första gången teddysarna parar sig så jag håller tummarna att förlossningen går bra. Min förra marsvinshona som fick dödfödda ungar i somras avled någon dag efter förlossningen och det var hemskt att det skulle sluta så. Men man får väl bara hoppa att allt går bra den här gången.



Rospiggens Out of the Light
Teddy black himalaya född: 3/4-2008
2 x cert 1x Bir-r jr


Idag är jag ensam hemma hela dagen. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Imorgon ska jag till Hudiksvall med hundarna i  bilen eftersom jag ska på sårvårdsutbildning på Hudiksvalls sjukhus och mamma ska på utvecklingssamtal med Kajsa i Gävle så ingen är hemma och kan passa hundarna så då får väl jag ta med dom till Hudiksvall. Det ska bli kul att få gå på sårvårdsutbildningen. Ska köpa något fint linne jag kan ha på mig på kryssningen oxå:) Nu är det bara 3 dagar kvar tills vi åker! KUL!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det kommer bli skitkul! Vi får hoppas att allt går bra bara!!

2008-10-22 @ 11:18:01
Postat av: Terese

Kan ju bli hur roliga färger som helt ju...

2008-10-22 @ 21:31:02
URL: http://www.nogg.se/svedberg
Postat av: Terese

Kan ju bli hur roliga färger som helst ju...

2008-10-22 @ 21:33:43
URL: http://www.nogg.se/svedberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0