Nytatuerad!!!!!

Igår den 14 oktober var det andra sittningen på min tatuering. Jag sov hos syrran i Gävle och hon hängde med sen till Custom Illusion.
Började tatuera mig vid ca 10.30 och vi blev klara vid 14.30.  Första sittningen gjorde hon 5 rosor och nu skulle vi göra alla krumelurerna.
Hon började vid höften och sen upp mot revbenen.
Men när hon tatuerade på revbenen gjorde det så djävulskt ont. Var tvungen o fråga om en paus. Jag blev yr och skakade så jag drack lite festis och knäppte lite kort och sen fortsatte vi. Tredje och sista sittningen är bara lite finjustering:) Det är den 12 november som jag ska göra någon linje lite bredare och fylla på med lite färg. Jag är jättenöjd med resultatet och min drömtatuering är äntligen klar!  Totalt kostade den 9000 kronor men det är den värd. Jag har länge velat haft den:)








I måndags den 13 oktober hämtade jag en liten 5 veckors marsvinsunge hos Luneas i Gävle. Jag var den första som hämtade och hon fick bara plats i handflatan..så liten är hon. Och så jättesöt och snäll. Hon är lik mitt tidigare marsvin Snurran i färgen ( saffronagouti/buff)  och det är ju kul. Denna lilla tjej har fått namnet Celia. Det gick väldigt bra när jag satte ihop henne med teddysarna och det blev inget bråk i buren så det funkade jättebra.
Hon är mycket efterlängtad och det är skönt att äntligen få hem henne. Gå gärna in på www.luneas .se och kika på hemsidan:)


I helgen praktiserade jag fre-sön. Fick vara med på operation. En galloperation. Dom opererade med öppen galla och det var jätteintressant att få vara med. Det är det här jag helst vill jobba med. På sjukhus och helst på operation. Fick hjälpa till lite och ge sjuksköterskan grejer och undersköterskan som jobbade var jättebra och han förklarade en massa för mej hur det gick till och vad en undersköterska gör på operation. Det var väldigt kul att få vara med. Hoppas bara jag hinner med fler operationer under min praktik.

Kommentarer
Postat av: Terese

Snygg tatuering syrran...

2008-10-16 @ 22:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0