Första praktikdagen

Idag började jag praktisera på Hudiksvalls sjukhus på kirurgavdelningen.
Började klockan 10 och fick sluta klockan 15. Så det var ju najs. Men är så trött ändå så jag kommer vara helt slut efter de här 4 veckorna. Det tar ju så lång tid att åka oxå. Jag börjar egentligen klockan 7 och jobbar till 15.45 eller så jobbar  jag 13.30-22. På morgonen måste jag först kliva upp strax efter 4 och sen efter klockan 5 ta bilen till Ljusdal eftersom det inte går någon buss så tidigt från Järvsö. Sen parkera bilen i Ljusdal och ta 5.40 bussen till Hudik. Jag kan ju ta bilen men det orkar man ju fan inte..jag kommer ju somna vid ratten...hahaha
Idag fick jag en introduktion och visning över avdelningen. Sen hann jag även hjälpa till med en såromläggning och gjorde kapillärtagning. Det var så lugnt idag på avdelningen så det fanns inte så mycket att göra... Jag får hoppas att det blir nå operationer imorgon istället:)                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0